Vilka funktioner ingår i Telness växel?
Telness växel är uppbyggd så att du har ett växelnummer som kunderna ringer till och till det numret skapar du ett flöde av olika växelfunktioner. De inkommande samtalen tar sig därefter genom ditt flöde och kopplas till växelanvändarna.
Baserat på vilka funktioner du vill använda kommer din användarnivå vara BAS eller PLUS. Du kan när som helst uppgradera eller nedgradera användarniåerna.
Växelfunktioner
Använd valfria funktioner och bygg ett flöde för dina samtal
Exempel på hur ett växelflöde kan se ut:
Denna växeluppsättning är en av de vanligaste bland våra kunder.
Dess syfte är att växelsamtal enbart ska kunna kopplas till mobilnumret under öppettiderna samt både hälsa kunderna välkomna och fånga upp dem som ringde när ni inte kunde svara.
Enkelt och smidigt!
Funktioner i Telness app
Främst för PLUS-användare
Som PLUS-användare kan du:
Vidarekoppla pågående samtal till valfritt nummer/kontakt
Logga ut och in från dina växelnummer
Styra din tillgänglighet genom att ändra din status. Du får inga samtal när du inte är tillgänglig.
Ställ in ett arbetsschema som uppdatera din tillgänglighet automatiskt.
Se dina kollegors statusar
Som BAS-användare kan du:
Lyssna av röstbrevlådan
Chatta med supporten
Se samtalshistorik - vem som svarade, om någon ringde upp från växelnumret, om samtalet fortfarande är pågående eller om samtalet inte besvarades.
Nyfiken på Telness Softphone?
Med Telness Softphone kan du både ringa och ta emot samtal via din dator. Ihop med samtalen finns även andra smarta funktioner som kan effektivisera hur ni jobbar. Klicka på länken nedan för att komma till en artikel där vi går igenom hur Telness Softphone ser ut när du använder den och vilka smarta funktioner som ingår.
Så fungerar Telness Softphone