Vår support hjälper dig med företagets abonnemang

Vanliga frågor och svar

  • Kan jag flytta med mitt mobilnummer till Telness?

    Ja, du kan alltid flytta till mobilnummer från en annan operatör till Telness. Det kostar ingenting. När du registrerar dig så skriver du in:

    1. Mobilnumret du vill flytta
    2. Vilken dag du vill flytta det
    3. Vem som äger numret idag (det kan antingen vara ett företag eller en privatperson)

    Om ditt mobilabonnemang är obundet hos din gamla operatör så kommer ditt nummer att flyttas på den dagen du valde i registreringen. Då flyttar ditt mobilnummer in på ditt nya Telness SIM-kort som du får levererat ett par dagar efter du registrerat dig - i god tid innan numret flyttas.

    Om mobilnumret inte godkänns för flytt av din gamla operatör så skickar vi direkt ut ett SMS till dig. Där skriver vi anledningen till varför det inte godkändes och hur vi löser det.

    Kom ihåg! Vi finns här om du skulle behöva hjälp.

  • Vad kostar det att använda Telness i utlandet?

    Om du är i ett annat EU land kostar det inget extra att surfa. Det kostar heller inget extra att ringa eller skicka meddelanden inom landet, hem till Sverige eller till ett annat EU land.

    Om du är i ett land utanför EU kostar det extra att ringa, SMSa och surfa. Varje land har sin prislista som du kan se på Telness priskarta.

    Tips!

    1. Kolla gärna upp vilka priser som gäller för just det land du tänker besöka i förväg.
    2. Du kan spärra ditt mobilabonnemang för samtal och data i utlandet om du vill försäkra dig om att du inte får några extra kostnader.
    3. Det finns en (lagstadgad) automatisk spärr på 50 Euro för roaming utomlands aktiv på alla abonnemang, kontakta vår support om ni vill höja denna gräns.

    Logga in på Telness för att göra ändringar på ditt abonnemang.

  • Vilket mobilnät får jag med Telness?

    Med Telness får du bra och pålitlig täckning i Telias nät. Om du vill kolla vilken täckning som gäller i just ditt område kan du söka i vår Täckningskarta.

  • Vad har Telness för priser?

    Vi har samma priser oavsett kund och företag.
    Klicka här för att se våra priser.

  • Hur lång bindningstid och uppsägningstid får jag med Telness?

    På Telness har vi varken bindningstider eller uppsägningstider. Du kan när som helst avsluta, pausa eller byta ditt mobilabonnemang.

    Du gör det enkelt direkt på webben när du loggat in på Telness.

  • Hur betalar jag hos Telness?

    Du kan välja mellan e-faktura, digital faktura till e-post eller vanlig pappersfaktura.

    Vi använder Billograms tjänst för digital fakturering. Standard är att vi skickar en digital samlingsfaktura för företagets alla abonnemang till den e-postadress som du har valt. För att se dina fakturor och historik loggar du in på Telness och klickar på fakturor.

    Behöver ni en version av fakturan som går att skanna in så kontakta oss så hjälper vi er sätta upp det.

Fler frågor och svar

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar? Kontakta oss gärna via vår chatt så svarar vi så snabbt vi kan.

Har du frågor om att bli kund?

Specialistteamet på Telness erbjuder personlig och kostnadsfri rådgivning inom företagstelefoni. Vi hjälper dig att komma igång med Telness.


Ring oss på 010-7500 500 (vardagar 9–17) eller fyll i dina uppgifter, så kontaktar vi dig senast nästa vardag 9–17.