Telness är en digital kommunikationsplattformkommunikationsplattform för företagare och entreprenörer
Telness grundades i Stockholm 2016 med visionen att rita om marknaden för B2B telekom.
Vi vill förenkla B2B telekomindustrin genom innovation och användarvänligt gränssnitt, allt för att skapa bästa möjliga kundupplevelse.
Det har gått rekordsnabbt och idag använder och administrerar tusentals företagare och entreprenörer sina fastnummer, moln växeltjänst, mobiltelefoni, IoT och mobila bredband, från en och samma plattform.
Digitalt i enkla gränssnitt
Det ska vara enkelt att driva företag.
Inget mer vänta i kö för support, ingen uppsägningstid för avtal och inga dolda avgifter. Inga företag ska behöva lägga onödig tid på sin företagstelefoni.
Därför får Telness kunder alltid full kontroll och kan själva smidigt sköta företagets fastnummer, moln växel och mobiltelefoni. Digitalt i enkla gränssnitt. Vi tror att det är anledningen till att vi är nummer ett på Trustpilot av alla mobiloperatörer.
Vi är stolta över att kunna leverera tjänster företagare älskar
Vi vill hjälpa våra kunder att spara tid och huvudvärk på telefonin så att du kan lägga tid på att driva ditt företag. Vi tror att det är anledningen till att vi har högst betyg av alla operatörer i Sverige på Trustpilot.
Träffa teamet
Martina Klingvall
VD och grundare
"Jag älskar att driva ett bolag där alla bryr sig på riktigt om varandra, om våra kunder och om bolagets gemensamma framgång. Det gör att vi hela tiden utmanar varandra och ständigt växer både som personer, som tjänst och som företag – och har kul längs vägen!"
Carl Sahlin
CFO och medgrundare
"Det bästa med Telness är att man får vara med och bygga ett bolag baserat på tillit, transparens och jämlikhet. Både för oss och för våra kunder."
Malin Holsner
CSO
"Det absolut bästa med att arbeta på Telness är att få utmana och förbättra en befintlig bransch. Att leverera en riktigt bra tjänst där vi alltid utgår från kund. Att bli utmanad varje dag, spendera dagarna med fantastiska kollegor och tillsammans höja standarden inom telekom."
Victoria Jensen
Sales Account Manager/Teamleader
"Jag älskar att vi lever våra värderingar ut i fingerspetsarna. Min favorit är värderingen utmana! Vi jobbar ständigt med att utmana varandra på alla tänkbara sätt – du står aldrig still i utvecklingen."
Christina Berggren
CTO
"Det bästa med Telness är att det syns hela vägen in i själen att vi vill skapa världens bästa produkt, tillsammans med våra kunder. Telness kommer alltid utmana, förbättra och förnya både produkter och synen på telekom. Nu siktar vi mot stjärnorna!"
Julia Hellkvist
Project Marketing Manager
”Jag älskar att jag får utmana mig själv och vara kreativ i mitt arbete samtidigt som jag jobbar med ett härligt team. Telness är framtiden och det är vi som är Telness.”
Jessica Bungerfeldt
Customer Success Manager
"Vi på Telness gör alltid det lilla extra för våra kunder - och det är därför vi idag kan stoltsera med Sveriges nöjdaste företagskunder inom telekom!"
Saga Andersson
Project Marketing Manager
"Vi utmanar inte bara de stora jättarna inom telekom utan vi utmanar även varandra för att alltid vara vårt bästa jag. Det är enligt mig det bästa med att jobba på Telness."
Lucas Renman
Customer Success Manager
”Det bästa med att jobba på Telness är kollegorna. Ett team med höga mål och samma vision. Att vi peppar varandra och hjälper varandra.”
Johanna Engström
Customer Success Manager
"Det bästa med att jobba på Telness är att få vara med i en växande process, att få vara delaktig i företagets utveckling och ljusa framtid. Sen är det en riktig boost att ha så nöjda kunder i en bransch där de oftast inte är det. Då blir man pushad till att vilja göra sitt jobb ännu bättre!"
Filippa Kindborg
Sales Account Manager
"Det bästa med att jobba på Telness är att vi tillsammans kan skapa saker som aldrig gjorts förut! Vi utmanar, förenklar och förbättrar. Och att vi gör detta ihop med våra kunder."
Camilla Bergqvist
COO
"Det som lockade mig med Telness är vårt kundfokus. Att bygga upp ett bolag kring kundresan är unikt i min mening. Den starka drivkraft och kultur som finns på bolaget är otroligt inspirerande och ger så mycket energi. Här brinner vi för kunderna och för att skapa den bästa upplevelsen i alla led."
Simon Hemph
CMO
"Det bästa med Telness är att jag får jobba med engagerade medarbetare på ett kunddrivet bolag baserat på kultur, innovation, transparens, tillit och jämlikhet, något som också är viktiga ledord för mig personligen."
Alva Rydberg
Designer & Developer
"Det är kul att vara på ett företag där alla är måna om att skapa en bra kundupplevelse. Jag uppskattar också den positiva stämningen och att få jobba med härliga kollegor."
Jesper Ylipukki
Sales Account Manager
"Det bästa med att jobba på Telness är att få vara en del av ett bolag som visar vad som är möjligt i en konservativ bransch genom att sätta ny standard med hjälp av utveckling och innovation.”
Adam Soliman
Customer Success Manager
"Det bästa med att få arbeta på Telness är att få vara på en arbetsplats vars ledord genomsyrar hela verksamheten och inte bara pryder en vägg. Att ha världens bästa kollegor är ganska gött det med!"
Adam Larsson
Project Marketing Manager
"Det bästa med att arbeta på Telness är att vi har alla rätta förutsättningar för att skapa en kundupplevelse utav världsklass och det är så kul att få höra från alla nöjda kunder om deras upplevelser."
Våra värderingar
Så vill vi bygga världens bästa bolag
Telness is bold 🚀
Vi vill utmana hur man ser på en mobiloperatör och visa att det inte alls behöver vara komplicerat. Genom att inte ha några bindningstider behöver vi vara bäst för våra kunder varje dag, inte bara vartannat år. Genom att kontinuerligt utmana oss själva och utvecklas tror vi att vi kan leverera en tjänst i världsklass för våra kunder.
Telness cares ❤️
För oss på Telness är det viktigt att hjälpa till och stötta varandra och våra kunder. Vi vill att du som kund ska veta att vi bryr oss på riktigt, och är en operatör du kan lita på. Vi är även delaktiga, inkluderande och involverar varandra och inte minst våra kunder. Det är för dem vi bygger det här tillsammans.
Telness innovates 💡
På Telness driver vi innovation. För att lyckas med det är det viktigt att vi är snabba på att agera på den feedback vi får från våra kunder och varandra. Vi vill spara våra kunder tid genom att digitalisera och automatisera. Vi vågar testa nytt, vi vågar misslyckas och vi vågar ifrågasätta. Allt för att bygga en bättre framtid.
Telness is committed 📝
Engagemang är ett ledord på Telness. Vi tar aktivt initiativ, är proaktiva och på tårna – ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Vi arbetar med kunden i fokus och försöker förenkla för kunden i allt vi gör. Genom att vi är handlingskraftiga kan vi skapa magi.