Bas
Vidarekoppling till ditt mobilnummer, oavsett vilken mobiloperatör du har
Vår växel är helt operatörsoberoende vilket innebär att oavsett om du har ett privat- eller företagsabonnemang hos någon annan operatör kan du fortfarande använda Telness växel.
Skräddarsy öppettider
Separera på privat och arbetsliv på ett enkelt och smidigt sätt genom att ställa in skräddarsydda öppettider i växeln utefter dina arbetstider.
Välj vilka användare som ska ta emot inkommande samtal.
Vill ni vara flera som delar på inkommande kan ni välja att det antingen ringer i en turordning eller att det ringer på alla användares telefonnummer samtidigt. På så sätt kan ni hjälpas åt att ta emot samtalen och inte missa viktiga samtal från era kunder.
Spela in personliga meddelanden eller välj ett förinspelat meddelande
Hälsa era kunder välkomna, ge information om öppettider eller berätta för era kunder att ni inte är tillgängliga just nu enkelt med hjälp av svarsmeddelanden. Det hjälper er som företag att ge ut rätt information till kunderna samt upplevas mer professionella.
Koppla vidare samtal automatiskt till valfritt fastnummer
Vill ni kanske inte ta emot inkommande samtal på företaget utan i stället låta en svarsservice göra det åt er? Eller kanske låta samtalen gå till ett annat fastnummer? Som bas-användare kan du även låta samtalet gå vidare till ett valfritt fastnummer.
Gemensam röstbrevlåda
Har du inte möjlighet att svara på alla samtal men det finns inte heller någon annan som kan ta över? Låt inkommande samtal gå till en gemensam röstbrevlåda för växeln och lyssna av dina meddelanden direkt i Telness app.
Plus
Allt som ingår för bas-användare
Vidarekoppla pågående samtal till en kollega via appen
Har du en reception där receptionisten brukar vidarekoppla inkommande samtal till rätt person? Eller kanske behöver du själv vidarekoppla samtal ibland? Koppla enkelt och smidigt vidare det inkommande samtal till en kollega direkt via appen.
Knappval / IVR
Styr samtalen till rätt avdelning eller person med hjälp av knappval (IVR). På så sätt säkerställer du att rätt person tar emot rätt typ av ärende.
Ring ut från ditt växelnummer
Undvik att ringa ut från ditt mobilnummer genom att ringa ut från ditt fastnummer. Detta gör du enkelt i Telness App.
Köfunktion
Placera inkommande samtal i en kö för att undvika att missa inkommande samtal när det är upptaget.
Ändra tillgänglighet i appen
Är du på möte, sjuk eller jobbar halvdag? Ändra din tillgänglighet direkt via appen och låt kollegorna besvara samtalen.