Vad är egentligen skillnaden mellan bas- och plusanvändare i växeln?
Har du bestämt dig för att skaffa en växel och äntligen slippa missade samtal? Eller funderar du på att uppgradera din nuvarande växel? Då kan det vara bra att kika på vad skillnaderna är mellan en bas-användare och en plus-användare.
Så fungerar växeln.
Telness växel är uppbyggd på så vis att du har ett växelnummer och till det numret kopplar du olika funktioner.
Funktionerna kan du ställa in efter ditt företags behov och vill du göra ändringar aktiveras de direkt när du sparat.
För att koppla mobilnummer till växeln väljer du typ av svarsgrupp och skapar användare. Dessa användare har olika nivåer - BAS och PLUS.
BAS-användare passar perfekt för dig som är i behov av en enklare växel till ditt företag medans PLUS har mer avancerade funktioner som passar större företag med ett större inflöde av samtal.
Så vad ingår faktiskt för de olika användar-nivåerna?
Bas
Vidarekoppling till ditt mobilnummer, oavsett vilken mobiloperatör du har
Vår växel är helt operatörsoberoende vilket innebär att oavsett om du har ett privat- eller företagsabonnemang hos någon annan operatör kan du fortfarande använda Telness växel.
Skräddarsy öppettider
Separera på privat och arbetsliv på ett enkelt och smidigt sätt genom att ställa in skräddarsydda öppettider i växeln utefter dina arbetstider.
Välj vilka användare som ska ta emot inkommande samtal.
Vill ni vara flera som delar på inkommande kan ni välja att det antingen ringer i en turordning eller att det ringer på alla användares telefonnummer samtidigt. På så sätt kan ni hjälpas åt att ta emot samtalen och inte missa viktiga samtal från era kunder.
Spela in personliga meddelanden eller välj ett förinspelat meddelande
Hälsa era kunder välkomna, ge information om öppettider eller berätta för era kunder att ni inte är tillgängliga just nu enkelt med hjälp av svarsmeddelanden. Det hjälper er som företag att ge ut rätt information till kunderna samt upplevas mer professionella.
Koppla vidare samtal automatiskt till valfritt fastnummer
Vill ni kanske inte ta emot inkommande samtal på företaget utan i stället låta en svarsservice göra det åt er? Eller kanske låta samtalen gå till ett annat fastnummer? Som bas-användare kan du även låta samtalet gå vidare till ett valfritt fastnummer.
Gemensam röstbrevlåda
Har du inte möjlighet att svara på alla samtal men det finns inte heller någon annan som kan ta över? Låt inkommande samtal gå till en gemensam röstbrevlåda för växeln och lyssna av dina meddelanden direkt i Telness app.
Plus
Allt som ingår för bas-användare
Vidarekoppla pågående samtal till en kollega via appen
Har du en reception där receptionisten brukar vidarekoppla inkommande samtal till rätt person? Eller kanske behöver du själv vidarekoppla samtal ibland? Koppla enkelt och smidigt vidare det inkommande samtal till en kollega direkt via appen.
Knappval / IVR
Styr samtalen till rätt avdelning eller person med hjälp av knappval (IVR). På så sätt säkerställer du att rätt person tar emot rätt typ av ärende.
Ring ut från ditt växelnummer
Undvik att ringa ut från ditt mobilnummer genom att ringa ut från ditt fastnummer. Detta gör du enkelt i Telness App.
Köfunktion
Placera inkommande samtal i en kö för att undvika att missa inkommande samtal när det är upptaget.
Ändra tillgänglighet i appen
Är du på möte, sjuk eller jobbar halvdag? Ändra din tillgänglighet direkt via appen och låt kollegorna besvara samtalen.
Mer från bloggen
Telness med på Breakits lista över Sveriges 99 hetaste scaleups
Breakit har listat Sveriges 99 hetaste scale ups och vi är såklart glada över att vi själva är med, men också för att flertalet av dessa fantastiska företag är våra kunder!
5 snabba tips på hur du bygger en bra kundupplevelse
”Your customers can fire everybody in the company, simply by choosing someone else”
Företagstelefoni utan att ha företagsabonnemang?
I denna artikel får du veta hur våra kunder har löst en fungerade företagstelefoni utan att medarbetarna behöver ha företagsabonnemang.