5 sätt Telness har blivit bättre tack vare kundfeedback
Telness grundades 2017 med visionen att förändra telekombranschen. Förändringen skulle ske genom att utmana gamla sanningar och skapa en digital kundupplevelse där kunden själva hade full kontroll. Första utvecklingen av Telness tjänster byggde kundresor ritade utifrån helt blanka papper med målet - Hur vill kunderna faktiskt ha det? Därefter, vad är möjligt att skapa?
Under de 5 åren som gått har Telness tjänster ständigt utvecklats och det har släppts nya releases (externa eller interna) nästintill varje månad. Vi tänkte att det därmed kunde vara kul att dela fem förbättringar vi gjort av Telness tjänster under åren som skapats utifrån feedback som vi fått från er, våra kunder.
1. Löpande prissänkningar och surfhöjningar
Både för befintliga och nya kunder
Vi börjar med den minst tekniska av förbättringar men samtidigt en av de viktigaste. Feedbacken vi har fått är att företagare varken har eller vill lägga tid på att förhandla sin företagstelefoni - därför har vi gjort det åt dem. Sedan starten av Telness har vi jobbat stenhårt för att förbättra priserna vi kan erbjuda till våra kunder och när vi gör prisförändringar så gäller det för alla kunder - både befintliga och nya.
Här nedan kan du se hur våra abonnemang har förändrats över tiden där den första bilden är den första portföljen och den andra är resultatet av löpande förbättringar som resulterat i följande priser:
2. En växel utformad för mindre företag
Enkel att förstå och smidig att använda
Stora komplicerade växellösningar fanns det gott om på marknaden men de genererade bara mer huvudvärk än resultat för de mindre bolagen. När Telness kundbas växte och allt fler fick chansen att uppleva hur enkelt telefoni faktiskt kunde vara så började även efterfrågan på en växel öka. Feedbacken som kom var att våra kunder ville att vi skulle bygga en växel som var lika enkel i gränssnitt som portalen - en avskalad växellösning utan massa onödiga funktioner och som alla kunde använda, oavsett vilket mobilabonnemang man har.
År 2018 lanserade vi Telness växel med enkla grundfunktionaliteter som var fokuserade på mindre företags behov där det oftast enbart behövs hjälp att kunna skilja på jobb och privatliv eller att automatiskt fördela inkommande samtal mellan kollegorna.
Idag (2022) har växeln vuxit och fått massvis av häftiga funktioner vilket gör att växeln passar alla företag som vill ha en smidig växel med ett enkelt gränssnitt. Därtill har vi också lanserat Telness mobilapp och Telness Softphone men den kommer vi till strax. Växeln fortsätter utvecklas där nya smarta funktioner släpps löpande.
3. Möjligheten att pausa sina tjänster
Högt efterfrågat när pandemin slog till
Under 2020 fick plötsligt många företag det väldigt tufft när pandemin slog till och samhället stängde ner. Flera av våra kunder hörde då av sig med feedbacken att de behövde skära ner på kostnaderna av tjänster de använde men att de inte ville förlora numrena kopplade till deras företag. Vi lyssnade på feedbacken och gjorde det möjligt för dem att enkelt själva gå in i portalen och pausa sina tjänster i 6 månader - helt utan kostnad och med omedelbar effekt. Denna uppskattade funktion finns fortfarande kvar att använda för våra kunder.
4. Statistik för att få koll på sina växelsamtal
Efterfrågat av både större och mindre kunder
Efterfrågan av växelstatistiken var tydlig. Kunderna ville ha möjligheten att få bättre koll och en överblick över sina växelsamtal. När ringer flest kunder? Hur fördelas samtalen mellan kollegorna? Hur många samtal har missats? Exempelvis.
Kunderna ville få statistik för att kunna ta beslut kring deras öppettider, när de behöver bemanna med fler personer i växeln och om de kunde göra några förbättringar i deras växelflöden. Därmed lanserade vi möjligheten att ladda ner sin växelstatistik 2021 och har nyligen uppdaterat statistiken med bland annat information om knappval och utgående samtal.
5. Möjligheten att ringa från datorn
Kostnadsfritt över internet från hela världen till Sverige
Många av våra kunder använder datorn som sitt främsta verktyg och efterfrågade därmed att vi utvecklade en Softphone vilket betyder att man laddar ner ett program som gör det möjligt att ringa samtal från datorn.
Fördelen med en softphone är att du varken behöver betala för en telefon eller ett mobilabonnemang. Du använder datorn och ringer över wifi/internet. Supersmidigt!
Klassiska Softphone-användare är antingen kundtjänster där ruljansen på personal kan vara hög och där anställda enbart behöver ladda ner ett program på sin dator för att komma igång eller de som arbetar utomlands men ringer mycket till Sverige - då kan de jobba vartifrån i världen de vill och ringa kostnadsfritt över internet till Sverige.
Kalendersynken är för tillfället under beta-testning och synkas i softphonen men fungerar därefter automatiskt för alla växelsamtal.
Tack till alla kunder för er feedback
Utan er hade vi inte kunnat utmana telekombranschen ❤️
Mer från bloggen
Telness rekryterar stark trio till ledningsgruppen för att driva tillväxt
En stark efterfrågan av digitala och smidiga tjänster har gjort att mobiloperatören Telness fortsätter att växa stadigt. Nu storsatsar man med ytterligare rekryteringar till nyckelroller för att driva tillväxten till nästa nivå.
Så har ni gjort oss bättre 2022
Ytterligare ett år passerat där Telness support fortsätter leverera fantastiska siffror och där våra tjänster fortsätter utvecklas till det bättre tack vare all den feedback vi får in från våra kunder.
84codes – Fyra år med Telness och hur de växte som bolag remote
Vi dyker lite djupare med Linnea Johansson, COO på 84codes för att höra hur de senaste åren sett ut som Telness-kunder och hur de har lyckat hålla huvudet ovanför ytan med hjälp av en bra företagskultur.