Telness rekryterar stark trio till ledningsgruppen för att driva tillväxt
En stark efterfrågan av digitala och smidiga tjänster har gjort att mobiloperatören Telness fortsätter att växa stadigt. Nu storsatsar man med ytterligare rekryteringar till nyckelroller för att driva tillväxten till nästa nivå.
Mobiloperatören Telness grundades för fem år sedan och erbjuder smidiga mobil- och telefonilösningar för primärt små och medelstora företag. Telness kundbas ökar stadigt med nöjda företagskunder i Sverige och under 2022 blev företaget lönsamt.
För att växla upp och driva ytterligare tillväxt rekryterades i höstas en interim VD, Johan Elerud. Nu i januari förstärks teamet ytterligare med en Chief Revenue Officer, Vincent Salzedo och en Head of Product, Oskar Arfwidsson som tar plats i ledningsgruppen för att stärka Telness på marknaden.
Johan Elerud kommer ifrån IoT-världen. Johan har lång erfarenhet av att bygga lönsamma skalbara organisationer under tillväxt, både internationellt och i Sverige. Hos Telness tar han vid som Interim VD för att driva en fokuserad strategi och sätta långsiktiga planer för bolagets ambitiösa mål.
Vincent Salzedo kommer till Telness efter att ha arbetat som marknadschef i startups inom bl a gaming och e-sport samt varit en stark framgångsfaktor i mobiloperatörens Hallons etablering och tillväxt. Han satt i Hallons ledningsgrupp och ägde ansvar för all marknadsföring och digital utveckling. Vincent vill nu göra en ny resa med ett större kundfokus och utmana storbolagen. På Telness kommer han som Chief Revenue Officer att ansvara för att ta kundbasen till nya höjder och kraftigt stärka varumärkeskännedomen.
Oskar Arfwidsson kommer tidigare från operatören Telenor, varifrån han tar med sig stor branschkunskap, kundfokus och vilja att förbättra produktupplevelsen i telekomvärlden. I sin roll som Head of Product på Telness tar han ägandeskap över operatörens produktvision och paketering framåt, för att säkerställa differentiering och träffsäkerhet.
Telness kommer att fortsätta ta marknadsandelar på den svenska telekommarknaden och utveckla produkterna med kunden i fokus. Grunden de har byggt skapar väldigt bra förutsättningar för att växla upp. Kundnöjdheten är marknadsledande med ett Trustpilot-score på 4,9 sedan starten. Jämfört med övriga svenska operatörer har Telness 80 procent färre supportärenden än snittet och en stabil kundbas med mycket låg kundrörlighet.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martina Klingvall, VD Telness Group, martina@telness.se
Vincent Salzedo, CRO Telness, vincent@telness.se