Telekom idag: Telness presenterar världsunik och 100% molnbaserad växelplattform
I ett pressmeddelande idag berättar Telness VD Martina tillsammans med iotcomms om ett samarbete som möjliggjort att Telness växelplattform numera är 100% molnbaserad.
Nu funkar växeln i 66 länder och vi har redan kunder som har nummer i UK, USA med fler länder. Det fungerar både med fasta och mobila nummer.
I december flyttades samtliga av Telness slutanvändare i växeln över till den nya plattformen, utan att någon märkte vare sig skillnad eller avbrott i tjänsten. Det har hittills varit unik kopia av den tidigare växeltjänsten, men möjligheterna framåt för innovation har med den nya teknikplattformen fått nya proportioner.
iotcomms levererar mediaserver- och WebRTC-funktionalitet, vilket efter hand utökas med fler funktioner för att stödja Telness framtida efterfrågan och tillväxt. Med iotcomms som leverantör blir Telness växelplattform helt molnbaserad vilket gör att Telness nu är förberedda för en global expansion.
[Uttag från artikel i Telekom Idag - Läs hela artikeln på telekomidag]
Vad är viktigt för er med uppdateringen till helt molnbaserat?
– Två saker. Dels gör det att det blir mer kostnadseffektivt för oss – vi betalar bara för det vi använder och inte för fysiska servrar hela tiden – och att det underlättar innovation för produkten, säger hon och fortsätter:
– Dels blir lösningen också mer global. Nu funkar växeln i 66 länder och vi har redan kunder som har nummer i UK, USA med fler länder. Det fungerar både med fasta och mobila nummer. Det är unikt med molnbaserat vad jag känner till – annars går det med fysiska servrar och lite mer komplicerat.
Hur påverkar den nya tekniken kunderna?
– Det är globalt och många kunder kan få en bättre lösning där vi har bättre koll på hela kedjan. Nu har vi också skapat grunden för att innovera på ett helt annat sätt och ge kunderna nya funktioner som de vill ha. Sen ger det här också chansen att få nya kunder – vi kommer att sälja lösningen som en whitelabel-lösning till andra operatörer.
Vill du läsa mer om växel relaterade inlägg?
Då har vi intressanta artiklar för dig!
Så spelar du in det bästa svarsmeddelandet till din växel
Som företag är det viktigt att inte låta dina kunder bemötas av en oprofessionell tystnad eller ett kryptiskt meddelande. Vi har sammanställt våra bästa tips för ett riktigt bra svarsmeddelande i växeln.
5 anledningar att skaffa ett fastnummer till ditt företag
Ett fastnummer till företaget kan vara en bra backup till chatt- eller mailverktyg och kan hjälpa dig få mer personlig kontakt med dina kunder samtidigt som du slipper riskera att missa viktiga affärer. Därför ger vi våra 5 främsta anledningar till att skaffa ett fastnummer till företaget.
Testa på Telness Växel för 0 kr i 6 månader!
Det är tufft för småföretag och entreprenörer i dessa tider. Därför erbjuder vi nu alla nya växelkunder möjligheten att testa på Telness Växel kostnadsfritt i 6 månader. Fritt från dolda villkor och bindningstider.