Anställda kan ha kvar sina privata mobilabonnemang och vara med i växeln.
Ni behöver inte ha samma operatörer på era mobilabonnemang.
Om era mobilabonnemang sitter fast i bindningstider hos er nuvarande leverantör kan ni fortfarande skaffa en växel.
Varför är operatörsoperoende viktigt?
Det är inte helt ovanligt att många idag kopplar ihop en företagsväxel med en gammal stationär telefon som sitter fast i ett vägguttag på kontoret. Tack vare den digitala transformationen kan företag idag istället välja en molnbaserad växellösning där samtalen går direkt till deras mobiltelefoner.
Det betyder att du kan ta emot företagets inkommande samtal, vart du än befinner dig.
De flesta operatörer idag erbjuder växellösningar som enbart kan vidarekoppla samtalen ett mobilabonnemang under samma leverantör. Då blir man därför tvungen att ha samma operatör på både mobilabonnemangen och växeln. Även fast att det kanske inte är behovet.
Det kan innebära höga kostnader för stora växelpaket när en småföretagare oftast egentligen endast är i behov av ett fastnummer med anpassade öppettider.
Med <3 från teamet på Telness