Kundporträtt : Frigör mer tid för era säljare med hjälp av vloxq!
Många känner nog igen sig i att säljare och företag idag lägger massvis med timmar på att skapa olika offerter till deras kunder. Vi kan med glädje meddela att det numera är ett minne blott tack vare våra vänner på vloxq.
Vloxq hjälper säljare och organisationer att skapa självsäljande offerter för att ditt företag ska kunna lägga tid och energi på rätt saker.
Ni ska nu få hänga med på en intervju med gänget bakom företaget och få reda på mer kring hur deras verksamhet är uppbyggd samt ge tips på hur ditt företag kan jobba smartare.
"Från start har vi varit nöjda med servicen och förvånade över hur ni ständigt lyckas överträffa våra höga förväntningar!"
- Wilma Eriksson, vloxq.
Hej Wilma & gänget på vloxq! Vi är glada över att vi får göra en intervju med er. Vill du börja med att berätta mer om er som bolag?
Idag är vi åtta personer med huvudkontor i Stockholm och satellitkontor i Marbella.
Vi hjälper tillväxtbolag som är måna om hur de uppfattas och som anser att det är alldeles för bökigt och tidskrävande att skapa offerter och andra dokument kopplat till affären.
Med andra ord skapar vi självsäljande offerter som står på egna ben som beslutsunderlag i ledningsgrupper. Och allt görs i ett och samma system.
Systemtypen vloxq är kallas för Configure Price Quote (CPQ) och integreras direkt med ert CRM. Vloxq ersätter därför andra verktyg såsom word, powerpoint, offertkalkulatorer i excel m.m för att stötta säljarens kunskap med fördefinierade regler.
Spännande! Vad har ni upplevt för resultat hos era kunder som använder er teknik kontra mer gammalmodiga metoder?
Gammalmodiga metoder, älskar uttrycket! Till försvar för våra befintliga och framtida kunder så sitter i regel våra kunder i excel utanför sina CRM och affärssystem för att de inte kan lösa det i sina system eller för att det krävs oerhört mycket specialanpassning för att lösa det. Så för många är vår lösning helt ny och okänd sedan innan.
Givetvis får våra kunder olika resultat beroende på vilka utmaningar de hade innan. De gemensam nämnarna är dock att alla våra kunder spar väldigt mycket tid. De kan även säkerställa att rätt saker säljs till rätt pris samt att deras säljare på ett enklare sätt kan öka snittordervärdet med en kortare säljprocess tack vare tydliga kundorienterade beslutsunderlag.
Som exempel har vår kund Elon gått från att skapa en offert på ett par timmar, till 10 minuter. Och allt blir alltid rätt för att vi guidar säljaren med fördefinierade regler för priser, marginaler och produktpaket.
Om ni fick ge 3 tips till företag på hur man kan jobba smartare med digitala hjälpmedel. Vilka skulle det vara?
Stanna upp och verkligen analysera, vilka utmaningar har vi? Därefter matcha det med möjliga lösningar. Ofta glömmer företag hur viktigt det är att göra sin hemläxa, att kartlägga och prioritera sina utmaningar, innan de börjar söka efter lösningar.
Säkerställ att ni har kunskap, och jag hoppas att jag inte framstår som otrevlig nu, men de flesta bolag saknar det och även insikten om att man saknar kunskap. Min poäng här är att det är okej! Ta in digitalt kunniga personer i er styrelse, våga blanda åldrar och kompetenser i era rekryteringar och ta hjälp av specialister.
Säkerställa att ens digitala hjälpmedel fungerar tillsammans och välja nya efter det. Det är svårt att välja digitala hjälpmedel och än svårare att inse att man behöver byta ut något. Därför är det viktigt att välja de som är enkla att koppla på nya tjänster med och som gärna har ett välutvecklat app-bibliotek med beprövade lösningar som ni kan välja mellan.
Hur har Telness tjänster hjälpt vloxq och varför valde ni oss?
Vi letade efter en smidig telefonitjänst som matchade våra krav kring hög teckning, smidigt för användaren och gärna god service. Vi har som målsättning själva att ha kundservice i världsklass och det är någonting vi snabbt märkte att Telness har! Från start har vi varit nöjda med servicen och förvånade över hur ni ständigt lyckas överträffa våra höga förväntningar. Som ett ex. fick våra medarbetare under semestern ett SMS. I SMS:et stod det:
"När vi gör ändringar i våra abonnemang är det en självklarhet för oss att det gäller alla kunder, nya som gamla. Denna gång har vi dubblat datamängden på vårt tidigare 30GB-abonnemang vilket innebär att du från och med idag i stället har 60GB att surfa för, såklart till samma pris och villkor som idag!".
Vi hoppas att ni fortsätter att inspirera både oss och andra av era kunder hur man sätter kunden först på ett utomordentligt sätt! Och vad det gäller telefonitjänsten så är det inget vi tänker på, och det är precis som vi vill ha det.
Tack vloxq för att vi fick göra denna intervju med er. Vi är glada att vi får ha er som kund!
Med <3 från Telness-teamet.
Mer från bloggen
Kundporträtt MPYA Digital
Stark kultur, levande värderingar och utvecklingskompetens i världsklass. Möt Mpya Digital
Hur flyttar man ett fastnummer till Telness?
Vi berättar mer om hur en nummerflytt går till i detalj för att du som kund ska känna dig trygg hela vägen i processen.
3 fördelar med en operatörsoberoende växel
Vi listar 3 fördelar med att välja en operatörsoberoende växel. Detta för att du som kund ska kunna anpassa företagets telefoni efter era behov.