Vad är self-service?
Self-service är när du som kund hanterar ditt ärende eller ditt köp helt själv.
Antingen med hjälp av en FAQ, exempelvis den som finns tillgänglig på vår hemsida, eller genom enkla och användarvänliga instruktioner kopplade till produkten/tjänsten.
Varför väljer företag self-service?
Kunderna blir nöjda 💚
Kunder förväntar sig snabba processer och enkla lösningar. Genom att erbjuda self-service kan de välja att hantera sitt ärende själva och samtidigt spara både tid och pengar.
Företag kan spendera mer tid på att utveckla 🚀
På samma sätt som self-service tjänster kan spara tid för kunderna, innebär det ofta mindre administrationstid även för företaget och dess anställda. Tiden som ett företag sparar in på att många kunder vänder sig till self-service går att lägga på andra faktorer i företaget. Till exempel på att förbättra andra funktioner som kommer att gynna både personalen och kunderna.
Möjligheten att utbilda 🎓
Det flesta kunder vill lära sig hur de löser enklare ärenden själva för att veta hur de ska agera om det skulle uppstå samma situation igen. En utbildad och informerad kund är troligtvis en nöjdare kund!