Möt Malin - vår nya Customer Success Manager!
Varje ny kollega på Telness bär med sig en unik historia, och Malin är inget undantag. Malin kommer med en imponerande blandad bakgrund - allt från arbete inom barnomsorgen och sälj till att vara gyminstruktör och sömmerska. Medan telekom kanske är en ny värld för henne, är hennes passion för att lära och engagera sig med kunder uppenbar.
I vår senaste intervju delar Malin med sig av sin resa, dagliga rutiner på Telness och en spontan chansning som ledde till minnen för livet. Låt oss dyka rakt in och lära känna Malin lite bättre!
Hej Malin! Så kul att du börjat här på Telness, berätta lite om vad du gjort innan.
Tidigare har jag jobbat 10 år inom barnomsorgen från vikarie till arbetsplatsledare samt tillförordnad förskolechef. Efter min sista mammaledighet för 5 år sedan började jag att jobba som säljare. Den rollen var bred och hade mycket administration i sig samt nära kundrelationer. Under mina tidigare år jobbade jag även på en sporthall som gyminstruktör, simlärare och badvakt. Har även jobbat som sömmerska och sytt brudklänningar. Väldigt varierat har det blivit och nu har jag startat om helt igen, vilket känns så kul.
Jag sökte till Telness då det verkade vara ett skönt bolag! Hade flera intervjuer med ett flertal personer och alla var så härliga. Dock kan jag inget om Telekom så jag har likt en skidbacke i Åre att ta mig upp för!
Nu har du ju varit här i några veckor. Vad ser du mest fram emot på Telness under det kommande året?
Mycket! Telness är i en spännande fas där mycket händer, jag ser fram emot att följa med strömmen i en rasande fart.
Hur ser en typisk dag ut för dig här?
Jag checkar in med Adam och Stoffe på morgonen och sedan hänger vi i varandras öron hela dagen. Jag svarar i chattar, jobbar med faktureringen och läser på mycket. Ingen dag är den andra lik och vi har så kul att vi ofta glömmer bort tiden.
Det låter så härligt. Hur skulle du säga att man lyckas i rollen som Customer Success Manager?
Kunskap! Kunskap är makt, och ju mer jag kan desto bättre blir jag.
Hur löser du en riktigt klurig fråga från en kund?
Lugnt och stegvist. Jag försöker förstå hela bakgrundsproblemet, vad kunden vill och sedan tar jag fram en smidig och trygg lösning för kunden.
Har du fått in någon rolig eller ovanlig chatt under dina första veckor i supporten?
Det kommer in roliga frågor varje dag. Men de roligaste chattarna är när det kommer in någon man känner. Fick lära mig den vägen att min bror har Telness till sitt bolag via chatten! Så otippat!
Vi kör tre snabba frågor!
Vilken är din favoritapp på din telefon just nu?
Hay Day - Älskar min bondgård och mina djur.
Vad gör du helst en ledig dag?
Tränar och hänger med familjen, helst ute och med strålande sol.
Om du fick en extra timme på dagen, vad skulle du göra med den tiden?
Prata med vänner i telefon på en långpromenad! Jag är nämligen just så gammal att vi bokar in tid för att hinna prata med varandra.
Berätta om något helt oväntat om dig själv.
Jag älskar att vara spontan och under mina yngre dagar har jag tagit det lite långt ibland. Bokade en resa till mig och min bästa vän genom att blunda och scrolla på datorn en gång. Vi hamnade i Agadir, Marocko. Väl där gick jag ut en morgon för att köpa vatten, såg en skylt om kamelridning. Frågade mannen om man kunde åka idag. Han svarade “Ja, nu!”, så jag sprang till hotellet och hämtade min vän. Sedan bar det ut i Sahara. Väl där red vi på kameler i soluppgången, en upplevelse jag önskar alla fick! En annan morgon fick jag för mig att vi skulle hyra skotrar. Sagt och gjort, hon körde och jag navigerade. Det slutade med att vi åkte mot trafiken på en ganska så trafikerad väg. Herregud vad folk tutade! Tur att inget hände och att jag både är äldre samt klokare nu! Idag är spontaniteten kvar men inte lika maxad.
Vi vill tacka Malin för den här pratstunden! Vi är så glada att ha henne ombord på Telness resa, speciellt om vi någonsin skulle behöva tips på kamelturer.
-