Så aktiverar du eSIM till ditt abonnemang
Telness erbjuder eSIM som är kompatibla med alla mobiltelefoner som stödjer eSIM.
Beställning av eSIM för nya Abonnemang
När ni beställer ett nytt abonnemang så är eSIM det förvalda alternativet i beställningsflödet. Om du istället önskar ett fysiskt SIM-kort till ditt abonnemang behöver du välja detta i beställningsflödet genom att bocka i det.
Aktivering av eSIM på befintliga abonnemang
För att byta till eSIM på ett befintligt abonnemang behöver du kontakta vår kundsupport. Detta görs via chatt på vår hemsida, eller via e-post. När du kontaktar supporten behöver du ange det telefonnummer som ska kopplas till eSIM, den e-postadress dit QR-koden för aktivering ska skickas, samt önskat datum för aktivering.
Viktig Information om eSIM och android-klockor
Observera att eSIM för Android-klockor inte fungerar som tvillingkort, vilket innebär att samtalshantering till och från ert mobilnummer inte är möjlig via dessa klockor. Våra eSIM kan således endast ge dataanvändning till klockan.
eSIM och Apple Watch: aktuell status
För närvarande kan vi inte erbjuda eSIM-tjänster till Apple Watch. Apple använder en annan teknik än det vanliga eSIMet i sina smartklockor, och för att integrera denna krävs tillgång till Apples dokumentation. Denna tillgång är förbehållen certifierade Apple-partners, och eftersom Apple för tillfället inte accepterar nya partners kan vi i dagsläget inte erbjuda någon lösning för Apple Watch.