Portera ut nummer från Telness till en annan operatör
Om du vill flytta ut ditt nummer från Telness till en annan operatör behöver en administratör på det bolaget som nu har ditt nummer hos Telness skriva till vår support och godkänna att ditt nummer får porteras ut.
När det är gjort kan du kontakta din nya operatör och göra en beställning hos dem med nummerflytt av ditt nummer. De kommer då att skicka en porteringsförfrågan till oss på ditt nummer som vi då kommer att godkänna.
Porteringar av nummer där den nya operatören angett samma ägare som numret ägs av hos oss på Telness godkänns automatiskt.
Om ett nummer ska flyttas så är det bästa att en administratör på bolaget loggar in på Telness.se med personnummer och mobilt bankID, skriver till oss i chatten och meddelar om nummerflytten så kan vi hålla utkik och godkänna förfrågan när den inkommer.
Vid godkänd nummerflytt så flyttas numret på bestämt datum av övertagande operatör och abonnemanget hos Telness avslutas i samband med flytten.