Telness välkomnar tre nya stjärnskott för att fortsätta sin tillväxtresa
Pressrelease, 25 sept 2023
Mobiloperatören Telness fortsätter sin spännande tillväxtresa, där de revolutionerar företagarnas digitala telefonilösningar. Telness har redan imponerat med en stadigt växande kundbas i Sverige, och 2022 markerade en viktig milstolpe när företaget blev lönsamt. Men nu är det dags för Telness att blicka mot framtiden och ta nästa steg i sin otroliga tillväxtresa. Därför har man nu rekryterat tre nya specialister till growth teamet .
Vi har tagit in tre grymma specialister till growth teamet som kompletterar varandra klockrent, och även om de kanske inte har telekom i blodet, så är det just det vi behöver för att tänka nytt. De bryter mot gamla vanor och traditionella sätt i telekombranschen,säger Chief Revenue Officer, Vincent Salzedo.
Rebecka Drake kliver in i teamet som Content Specialist med en bakgrund inom digital marknadsföring och content management. Hon kommer senast från den digitala byrån KAN där hon arbetat med flera framgångsrika marknadsprojekt. Rebecka har även en stark entreprenörsbakgrund, hon har bland annat startat ett företag dedikerat till att erbjuda hållbar merchandise till artister under de utmanande pandemitiderna.
Att jag aldrig arbetat inom just telekom ser jag verkligen som en fördel, ett sätt att kunna tänka annorlunda i en bransch med mycket legacy. Jag är riktigt peppad på att få sätta contentklorna i vad som gör Telness unikt och hur vi på riktigt kan göra skillnad i företagares arbetsliv,säger Rebecka.
Henrik Nyström kommer senast från succén Flowlife som Head of Operations, samt har en gedigen bakgrund inom eSport, där han byggt starka relationer och värdefulla samarbeten som han nu tar med sig in i rollen som Partneransvarig hos Telness.
Jag tror på meningsfulla samarbeten där båda parterna gemensamt har kunden i fokus och skapar värde för varandra. Ett bestående partnerskap är ett partnerskap där båda vinner,säger Henrik Nyström.
Det är ruggigt spännande att ge sig in i en helt ny bransch. Känner mig som en mix av Dynamit Harry och en arkeolog som glider in med en digital kofot för att utforska telekombranschen. Vi har ett väldigt drivet growth team så det blir kul att se vad vi kan uträtta närmsta tiden,säger Mattias.
Mattias Lindmark kliver in i Telness som Marketing Specialist med en bred varumärkespalett bakom sig; från Svenska Skidförbundet, resebolaget Xtravel, Skruvat.se - Nordens största e-handelsportal för bildelar, och nu senast, storbolaget Sweco. Han kommer med ett starkt kundfokus och strategiskt, kreativt och analytiskt driv, bidra till Telness framgång genom effektiv kommunikation mot kunder och marknader.
Jag är sjukt stolt över att ha dem ombord. Det här är precis vad vi behöver för vårt nästa steg i tillväxtresan, so stay tuned!avslutar Vincent.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martina Klingvall, VD Telness Group, martina@telness.se
Vincent Salzedo, CRO Telness, vincent@telness.se