Telness är #1 av alla mobiloperatörer på Trustpilot
Vi på Telness har haft möjligheten att börja från ett blankt papper med målet att bygga världens bästa bolag. Telness är nu nummer ett på Trustpilot av alla mobiloperatörer i Sverige, vilket är en milstolpe som världens bästa bolag borde ha!
När vi startade Telness hade vi visionen att skapa en tjänst vi tyckte saknades för mindre och medelstora bolag. Vi ville skapa ett nytt sätt för företagare att hantera sin telefoni utan att behöva låsa in sig i långa och krångliga kontrakt. Något som tidigare inte fanns tillgängligt för företagare på samma sätt som för konsumenter. Därför är vi såklart stolta över att så många av våra kunder fortsätter att välja oss varje dag – för att de vill, inte för att de måste.
Att vinna våra kunders förtroende ser vi som en stor men viktig uppgift då vi är en ny, och än så länge mycket mindre aktör på marknaden. Vi har på ett citat på kontorsväggen som lyder: ”Om du tror att du är för liten för att göra skillnad – prova sova med en mygga”. Det sitter som en påminnelse om att vi har stora miljardbolag som närmaste konkurrenter, men också att vi faktiskt kan göra skillnad. Genom att aldrig ha några bindningstider ställer det också krav på oss som företag. Våra kunder kan lämna oss om vi inte håller våra löften eller om det inte är så enkelt som vi säger, vilket sätter en press på oss att leverera varje dag. Men det är såklart en utmaning vi gärna tar på oss.
Ett av våra största mål är att göra vardagen enklare för företagare och kunna skapa en bra kundupplevelse. Det gör vi dels genom att digitalisera administrationen men även genom att alltid finnas tillgängliga för våra kunder. Tanken är ju att våra kunder ska kunna hantera sin telefoni på egen hand, när de själva vill och kan. Sedan finns vi alltid i support-chatten med oftast under 1 minut i svarstid, skulle våra kunder behöva vår hjälp.
Gräset ÄR grönare på andra sidan häcken, kom och slå dig ned du också 🍃
Mer från bloggen
Breakit: Telness tar in 16 miljoner och satsar på ny Saas-lösning
Telness växer och det innebär även att vi satsar vidare på rekrytering och tar in mer kapital för att kunna utveckla bolaget och skapa ännu bättre tjänster för dig som kund.
Kundporträtt: De hjälper studenter att starta eget – Möt Drivhuset vid Högskolan väst
Kit är verksamhetsledare på Drivhuset vid Högskolan väst och vi har fått äran att göra en intervju tillsammans med henne.
Fördelar som uppstickare vs de stora jättarna
Att starta eget innebär en rad stora utmaningar och det är tufft att som ny möta konkurrensen från bolagen som arbetat i branschen länge.