Så blev Järvsö Fläckfritt mer tillgängliga och professionella med Telness växellösning
När Järvsö Fläckfritt drog igång tidigare i år var det med en enkel idé och tydlig ambition – att leverera trygga och kvalitativa städtjänster till både privatpersoner och företag. Företaget grundades av Viktor Forssell tillsammans med Maria Lundberg och Ronny Ingman. I den här intervjun delar Viktor med sig av deras resa och varför de valde Telness.
Jag har haft enskild firma länge, så det administrativa kändes naturligt. Mina kollegor är grymma på städning, men ville inte hålla på med papper och Skatteverket. Så vi slog våra påsar ihop.
Bild: Ronny Ingman, Viktor Forssell och Maria Lundberg
Tillgänglighet = affärer
När man jobbar med tjänster där kunder ofta ringer direkt för att boka, gäller det att vara snabb – och så är fallet för Järvsö Fläckfritt.
Om man inte svarar direkt är risken stor att kunden redan har gått vidare. Som ny på marknaden är det extra viktigt att återkoppla snabbt, vilket vi kan göra nu med vår växellösning.
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
En kommentar från en kund blev en riktig ögonöppnare:
“Vilket nummer ska jag ringa?” frågade en kund. Vi hade flera olika mobilnummer på hemsidan, vilket skapade viss förvirring och osäkerhet.
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
Därför blev ett fastnummer en självklarhet – inte bara för tillgänglighetens skull, utan också för att inge förtroende.
Nu finns det en tydlig kontaktväg och vi kan själva styra i växeln vem som ska ta emot samtalet. Det gör mycket för hur vi uppfattas. Det här är inget hobbyprojekt i en källare – vi vill visa att vi är ett riktigt företag. Ett fast nummer som går till vår växel signalerar det direkt.
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
Ett snabbt byte som gjorde skillnad – på 24 timmar
Inledningsvis vände sig Järvsö Fläckfritt till en annan operatör för att samla företagets telefoni och växeltjänst under ett tak. Det lät lovande, men verkligheten blev något annat.
Det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Det tog veckor att komma igång och när allt väl var på plats stämde det inte med det vi blivit lovade.
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
Därefter började jakten på ett enklare och mer transparent alternativ. Då hittade de Telness.
Hos Telness fick vi växelnumret inom 24 timmar, kunde sätta upp allt själva och fick med alla funktioner vi behövde. Det var enkelt från start – precis så som det borde vara.
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
Enkel setup och alla viktiga funktioner på plats
De satte upp växeln på egen hand. Inställningar, öppettider och telefonsvarare – allt kunde ställas in direkt i portalen.
Vi har inte ens behövt kontakta supporten för hjälp – allt har varit så tydligt och enkelt att sätta upp själva. Men vi gillar att det finns utrymme att växa i lösningen.”
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
En funktion som teamet särskilt uppskattar är samtalsinspelningen.
När man kommer överens om något i telefon finns det alltid en risk att man minns olika. Då är det skönt att kunna gå tillbaka och undvika missförstånd.
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
På sikt planerar de också att börja ringa via dator och headset - något som Telness redan erbjuder via Softphone-appen.
Järvsö Fläckfritts tips till andra företagare
Skaffa ett växelnummer – det inger direkt ett seriöst intryck.
Ha en enkel hemsida eller landningssida – som ett digitalt visitkort.
Svara snabbt – det kan vara skillnaden mellan en affär eller inte.
Det ska inte behöva vara svårt att vara professionell. Med rätt verktyg går det enkelt att ge ett riktigt bra första intryck.
- Viktor Forssell, Järvsö Fläckfritt
Boka ett möte med en av våra experter för att ta reda på hur vi kan hjälpa dig!
Vill du veta mer om Telness Växel och Fastnummer? Läs mer här.