När kunderna får säga sitt blir det tydligt vilka som verkligen lyssnar. Den senaste rapporten från SKI, Svenskt Kvalitetsindex, är ute och resultaten är förvånande för vissa, men inte för oss på Telness. Årets rapport visar att kundnöjdheten har förbättrats stadigt de senaste tre åren. Överlag är både konsumenter och företag nöjda med sitt val av mobiloperatör. Intressant nog är det de mindre varumärkena, så kallade "fighter brands", som får högst betyg.
Telekomjättarna borde ta detta som en signal att ta större ansvar. I en bransch där många kunder känner sig överväldigade av val och erbjudanden, är det upp till operatörerna att leva upp till de förväntningar som kunderna har. På Telness har vi alltid strävat efter att ge våra kunder en utmärkt upplevelse, och vi ser nu att hela branschen har börjat gå i den riktningen.
Till alla våra kunder och partners – tack för att ni har valt oss. Vi lovar att fortsätta att arbeta hårt för att förtjäna ert förtroende. Och till resten av telekombranschen – utmaningen är kastad. Låt oss alla arbeta tillsammans för att höja standarden och skapa en bransch där varje kund känner sig hörd.
Svenskt Kvalitetsindex har mätt kundnöjdheten inom telekombranschen sedan 1989. Datainsamlingen för årets studie pågick under september månad 2023. Totalt samlades det in närmare 3 000 intervjuer.
Vi har sedan vi startade förstått värdet av att ge en bra kundupplevelse och exceptionell service. Vi är glada att se att branschen har förbättrats som helhet.Oskar Arfwidsson, Chief Product Officer & Tf Head of Customer Success på Telness.
Även om vi är stolta över att ligga i topp tillsammans med andra '”fighter brands”, så är vi inte nöjda där. Vår ambition är att fortsätta leda utvecklingen för en ännu bättre kundupplevelse.Oskar Arfwidsson
Telness redovisar ett resultat för 2024 som tydligt visar effekten av ett målinriktat och strukturerat förändringsarbete. Under inledningen av 2025 har tillväxttakten dessutom accelererat ytterligare, med en takt som redan pekar mot det dubbla.
Att bli utsatt för bedrägerisamtal har blivit en vardagsrisk för många företagare. Nu blir det tryggare med Adaptive Call Protection.
Truecaller och Telness inleder ett strategiskt samarbete för att öka tryggheten i företagssamtal. Genom samarbetet får tusentals svenska företag möjlighet att verifiera sin identitet på Truecallers plattform. Samarbetet innebär att Truecallers företagserbjudande, Truecaller for Business, gör sitt intåg på den svenska marknaden.