Modulai väljer Telness som sin mobiloperatörmobiloperatör
Modulai är ett snabbväxande företag som grundades i Stockholm 2018 med uppgift att hjälpa företag och organisationer att dra nytta av Artificiell Intelligens. Grundarna Erik, Puya och Josef har bakgrunder som Data Scientist och Maskininlärningsingenjörer. De har tidigare jobbat med AI och sett positiva utfall vilket gjorde att dom ville säkerställa att andra organisationer också fick dra nytta av AI.
I den här intervju har vi pratat med Magnus vars roll är Head of Growth. Han berättar om Modulais ambition, hans krav på en operatör och hur Telness har hjälpt dem att minska tiden som går åt till administrativt arbete.
Vad roligt att vi fick göra den är intervjun med dig Magnus! Berätta, vad är det ni på Modulai vill åstadkomma?
Vårt mål är att göra AI tillgängligt för stora och små företag samt organisationer med goda intentioner och samtidigt hjälpa både nystartade företag till multinationella organisationer genom att lösa problem med AI. Bland kunderna idag finns företag som Lindex, EQT, Fishbrain, Klarna och Digital Diabetes Analytics
Vad är det ni tror att era kunder uppskattar hos er?
Främst vår expertkompetens och erfarenhet. Sedan grundandet har teamet skapat mer än 40 AI produkter där alla löser specifika problem. Några exempel är att förutsäga vilka patienter som behöver vård, motverka bedrägerier, tolka vad som visar i bilder och video samt analysera text i syfte att förstå vad texten handlar om.
Vad är ni extra stolt över hos er på Modulai?
Vi är extra stolta över att få arbeta för att förbättra människors liv och hälsa. Vi arbetar bland annat inom diabetesvård där vi hjälper läkare att förstå hur patienten mår samt inom kardiologi där vi förutser vilka patienter som har stor risk att drabbas av en stroke.
Vi kan nu sätta upp nya abonnemang på ett fåtal minuter vilket gör att vi kan lägga tiden på onboarding av våra nya kollegor istället."
- Magnus, Head of Growth hos Modulai
Vad hade ni för krav när ni valde operatör för era företagsabonnemang?
Vi sökte något som var enkelt så att vi kan koncentrera oss på AI som är vår specialitet och fokus. Vi letade efter något som var smidigt att signa upp och att vi kunde ändra abonnemangen efter vårt behov. Det var även viktigt för oss hur enkelt det var att portera nummer.
Dessa delar är viktiga för oss då vi växer snabbt och enkelhet innebär även att få snabb hjälp från kundsupport när man behöver svar på specifika frågor.
Vad blev skillnaden för er med Telness?
Vi ser en minskad administrationstid. Vi kan nu sätta upp nya abonnemang på ett fåtal minuter vilket gör att vi kan lägga tiden på onboarding av våra nya kollegor istället. Att ej behöva vänta i telefonkö är också så skönt! Vi har alltid fått hjälp på Telness chatt inom 2 minuter.
Telness gör det så mycket enklare att administrera abonnemang. Väldigt viktigt då vi är ett företag som har växt 300% på knappa två år.
För oss är det smidigt att kunna sköta alla ärenden från Telness portal samt att support alltid finns närvarande direkt då vi behöver dem. För oss är det viktigt att vi snabbt kan lägga till och ändra abonnemang utan dröjsmål eller att spendera tid med att vänta på support. Att slippa pappersfakturor samt få en tydlig bild vilka abonnemang vi har är också bra.
Hur skulle du beskriva Telness för familj och vänner?
Enkel och smidig tjänst för snabbväxande företag!
Tack Magnus och Modulai för att ni ville vara med på den här intervjun! Vi ser fram emot att följa er resa 🚀
Med ❤️ från Telness-teamet.
Är du intresserad av att kolla in hur våra telefonilösningar kan passa för dig? Låt dig överraskas hur enkelt det kan vara att administrera företagsabonnemang och skräddarsy växellösningar efter era behov.
Är du Telness-kund och skulle vara intresserad av att göra en intervju?
Tveka inte att höra av er till oss!
Vi på Telness tycker att det är otroligt kul att få lära sig mer om andras branscher och framgångar, samt att kunna hjälpa till med enklare telefoni så att våra kunder istället kan fokusera på att växa sin egen verksamhet.
Mer från bloggen
Vad är VoLTE?
Fördelarna är många med VoLTE och termen i sig kan kännas lite klurig men i denna artikel kommer du få veta allt du behöver veta om VoLTE.
Telekom Idag: Kunderna föredrar Self Service om det är tillräckligt enkelt.
Martina Klingvall, VD och grundare av Telness, har gästat Telekom Idag som krönikör där hon skriver om hur Self Servicen inom telekom är här för att stanna.
Ställ in växeln inför påskledigheten
Du förtjänar att vara ledig när du är ledig. Därför tipsar vi om att ställa in tillfälliga öppettider eller stängda tider i din växel redan nu. Sitt lugnt i båten när ni vet att ni inte missar några viktiga samtal från kunder.