Från Norrköping, till Lissabon och numera Polen - Möt vår utrikeskorrespondent Christofer!
Det är dags för oss att presentera ytterligare en av våra fantastiska medarbetare i supporten, Christofer - eller som vi känner han, Stoffe!
Stoffe är nybliven pappa som gjorde sin entré i Telness support för snart ett år sen och har sedan dess hjälpt och värnat om våra kunder med bravur.
Han har många år i ryggsäcken inom telekom och har även arbetat utomlands från bland annat Lissabon och numera Polen.
Vi har fått ställa Stoffe ett par frågor för att ni ska få lära känna honom ännu bättre och även ta del av hans service-tips som WOW:ar kunderna.
Hej Christofer! Vill du börja med att berätta mer om dig själv?
Absolut, vi tar det formella först. Christofer Forsén, 30 år i/sedan Augusti, född och uppvuxen i mitt stolta Norrköping och bor numera mestadels i Polen.
Om jag tillåter mig att sväva ut lite på frågan “vem är du” så vill jag gärna svara att jag är (till stor del) positiv, pragmatisk, lösningsorienterad och lättsam.
Jag tar stolthet i att jag kommer överens med dom flesta och accepterar andra som dom är. Det tycker jag överlag att vi är väldigt duktiga på här på Telness och en anledning till att jag trivs så bra.
Innan Telness har jag haft diverse butiksjobb, varit en sväng på donken, jobbat som säljare, suttit i kundtjänst samt varit teamleader och säljcoach på en familjedriven TM-byrå i Lissabon (shoutout till Miia och Ramin🧡). Någonstans däremellan studerade jag två år på yrkeshögskola och blev personlig tränare och massageterapeut. Något jag jobbade med i knappt ett år innan jag kom på att det inte var så kul som jag tänkt. Men jag har kvar erfarenheter, kunskap och studielån!
Hur ser dina dagar ut här på Telness?
Min roll på Telness är Customer success manager och innefattar en hel del.
Utöver att ha direktkontakt med kunderna via chatt, mail och telefon är vi inblandade i många sidoprojekt och uppgifter som jag från början inte trodde kunde infalla under min titel.
Jag är glad att det är så och vi har stort inflytande över kundernas upplevelse av Telness. Efter att nu ha jobbat i lite mer än ett halvår kan jag med handen på hjärtat säga att vi gör ett väldigt bra jobb. Bland annat tack vare all feedback vi får från våra kunder.
Varför tror du det är så viktigt med personlig service?
Det är en bra fråga. Jag tror personlig service är ett måste för att ge något mer än bara bra service.
Även om funktioner och teknik är superviktigt och till och med essentiellt för att det ska vara väl fungerande och bidra till en bra kundupplevelse så är det, enligt mig, sällan det som ger wow-känslan.
Vi människor gillar andra människor. Har vi en fråga som inte kan besvaras med en kort mening tror jag vi alla föredrar att ställa den frågan till en faktisk person och inte till en chatt-bot.
Jag vet att jag är partisk, såklart, men att få hjälp av någon som är trevlig, kunnig och engagerad kan göra skillnad för hela ens för- eller eftermiddag. Det är något en kommer ihåg och varför en inte drar sig för att återkomma och ställa fler frågor om det behövs.
Hur jobbar ni som team i supporten för att möjliggöra bästa tänkbara service?
Vi har väldigt tät kommunikation med varandra och jag vill nog nämna vår vilja och engagemang som det viktigaste. Vi vill hjälpa till och vi bryr oss om upplevelsen!
För att följa upp på föregående fråga så är mycket av det vi gör och är kapabla till också tack vare tekniken bakom Telness. När jag jobbade i kundtjänsten på en av dom största operatörerna så ville jag hjälpa men hade inte möjlighet till det. På Telness kan vi det på ett helt annat sätt.
Vi behöver inte sitta med tio olika program eller skicka vidare till en annan avdelning för att kunden behöver hjälp med både fakturor, växeln och teknisk support. Vi har istället full mandat att kunna hjälpa alla kunder med alla typer av problem direkt. Det gör att det går snabbare och ger ett betydligt smidigare resultat för den som behöver oss.
Vilket tips vill du skicka med till andra som jobbar med kundservice?
Var proaktiv! Innerst inne vet du nog exakt vart samtalet och frågan är på väg redan efter de första meningarna. Gå händelserna i förväg och utveckla dina svar så kunden slipper fråga tre gånger.
Tack Christofer för att vi fick göra denna intervju med dig och lära känna dig bättre!
Med <3 från Teamet på Telness