Hur skapar man världens bästa bolag?
Som nystartat bolag med ett blankt papper framför dig finns möjligheten att på riktigt bygga världens bästa bolag för dina kunder samt för dina medarbetare. Vi är övertygade om att det absolut viktigaste för ett bolag är nöjda och lojala kunder samt engagerade och välmående medarbetare. Men vad innebär världens bästa bolag? Om du har alla legobitar till ditt förfogande, vad bygger du?
Nöjda och lojala kunder samt engagerade och välmående medarbetare är det viktigaste för ett bolag
Vi tror genuint på att vägen till ett framgångsrikt bolag går genom att förtjäna lojala kunder som rekommenderar oss vidare. Att man förtjänar lojala kunder genom att tillföra ett värde, exempelvis genom att löser ett problem, sparar tid, pengar och huvudvärk eller tillför ett emotionellt värde. Bidrar man med något som är värdefullt är möjligheten till ett engagemang från kunderna betydligt större. Detta är oerhört viktigt för oss på Telness då vi har byggts helt och hållet utefter ett kundperspektiv. På feedback och önskemål från företagare i Sverige.
Telness föddes ur flera hundra olika kundresor för att säkerställa att vi skapade och fortsätter leverera en tjänst som företagare älskar. Förbättringarna som kan genomföras i ett bolag är aldrig bättre än den feedback man får och det är därav av oerhört stor vikt att lyssna till sina kunder, att förstå och agera utefter de insikter som kommer ur dessa.
Om vi ser vi till verktyget NPS som mäter kundnöjdhet, visar det att lojala kunder är mer sannolika att spendera mer pengar till återkommande köp samt att rekommendera bolaget vidare. De kontaktar dessutom bolaget vid färre tillfällen än missnöjda eller neutrala kunder och är mer än 2 gånger så lönsamma. Trots detta är det många bolag som har hela sitt fokus på nya kunder och ser inte till sina befintliga eller hela sin kundbas i närheten av i samma utsträckning. Vi tror att det är av stor vikt att kundupplevelsen korrelerar med vad som är betydande för affären och att man mäter kundnöjdhet som en KPI så att om man inte levererar gentemot sina kunder, att det blir kritiskt ur affärssynpunkt. Det är vanligt att enbart de KPI:er som man mäter och följer upp på blir betydande.
Vi vet att det är mötet med kunden som är avgörande. Att ha engagerad personal som har den dagliga dialogen med kunder, är därför av stor vikt. De är de som har de absolut bästa förslagen till förbättring då de är i direkt dialog med de som är viktigast för bolaget – kunderna.
På Telness utgår vi alltid ifrån ett kundperspektiv och sätter oss i våra kunders skor när vi tar beslut, genomför förändringar och utvecklar tjänsten. Vi tror på att lyssna på kund, säkerställa engagerade och välmående medarbetare och genom detta kunna optimera upplevelsen och värdet av tjänsten eller produkten.
Ur ett kundperspektiv är vi övertygade om att man vill bli lyssnad på, att man vill göra affärer med bolag som agerar snabbt på feedback och genuint vill skapa en tjänst som företagare älskar. Vi säkerställer att våra kunder har en enkel och digital plattform där de har kontroll över sin lösning. Där allt är transparent, enkelt och fritt. Vi tror verkligen på detta, vilket är anledningen till att vi inte har bindningstider, uppsägningstider eller andra icke kundvänliga avtalsvillkor. Vi vill förtjäna våra kunder och vara bäst – varje dag! Därför har vi bland annat ”Nöjd kund garanti”, feedback-processer som gör att vi utvecklar det som flest kunder efterfrågar och levererar en stabil samt värdeskapande tjänst i sin helhet. Vi tror att man vill vara kund hos ett bolag med stort hjärta, goda intentioner, stor vilja att utmana och förändra samt som behandlar en som en vän skulle.
Om vi inte levererar en hög kvalitet kan våra kunder lämna oss och dessutom nyttja vår ”Nöjd Kund garanti” som innebär att vi ger kund pengarna tillbaka för föregående månad om man inte är nöjd. Detta blir konkret kritiskt för vår affär och korrelerar direkt med affären. Därav behöver vi leverera varje dag, inte bara innan bläcket har torkat på pappret och affären är genomförd.
Är man inte en leverantör som kunderna uppskattar byter de leverantör till någon med bättre erbjudande. Därför är det av stor vikt att utvärdera sig själv. Hade du köpt ditt eget erbjudande? Vad skapar ni för värde i ert bolag? Hur arbetar ni med kundnöjdhet? Vad skulle det innebära för er verksamhet om ni införde en ”Nöjd Kund garanti” och gav missnöjda kunder pengarna tillbaka? Det ställer en del krav på en själv. Krav som borde vara självklara, nämligen att alltid ha kund i första rummet.
Vill du veta mer om hur din telefoni skulle kunna bli bättre med Telness? Chatta med oss i supporten →
Massor av ❤️ från Telness-teamet!
Mer från bloggen
Vi antar utmaningen! #BreakitImpactChallenge
Vi såg det som en självklarhet att anmäla oss till utmaningen att bli mer klimatsmarta. Något vi aktivt jobbar mot varje dag är att bygga världens bästa bolag.
Varmt välkommen EFFSO till Telness
Vi har pratat med företagets chef för verksamhetsutveckling & administration, Kristina Tengroth för att få veta mer om varför de valde att byta till Telness och deras erfarenhet hittills.
Välkommen till Telness Jessica Bungerfeldt
Jessica kom till Telness i slutet av januari det här året med mycket erfarenhet inom service och telekom. Som Customer Success Manager tar hon hand om Telness support – vilket innebär att ta ärenden som kommer in via telefon, mail och vår chatt, men även all bakomliggande admin som behövs göras.