I ett pressmeddelande idag berättar Telness om hur det i dagens samhälle blir allt viktigare för företagare att kunna hantera sina olika tjänster digitalt. Företagstelefoni är någonting företagare bara vill ska fungera och Telness möjliggör en 100% digital hantering där Telness kunder enkelt kan komma igång online både med abonnemang och mobil växel med mobilt bank-id samt själva smidigt lägga till eller avsluta tjänster via Telness portal. Dessutom är alla abonnemang och tjänster utan bindningstider.
Elgiganten och The Phone House har ledande positioner i Sverige inom teknik, hemelektronik och kommunikation för konsumenter. Nu expanderar Elgiganten och The Phone House med motsvarande på företagssidan och i samband med det kompletteras kunderbjudandet med Telness företagstjänster.
− Vi söker alltid efter nya intressanta samarbetspartners som kan föra oss närmare våra kunder och utveckla vårt erbjudande till det bättre.
Det ska bli riktigt roligt att berätta mer om denna spännande möjlighet för våra företagskunder, säger Andreas Ehnsiö, Commercial Manager B2B på Elgiganten.
− Telness och Elgiganten kompletterar varandras erbjudanden på ett utmärkt sätt, där vi båda vill utmana våra branscher med starka tjänster och produkter med kunden i fokus. Det känns otroligt bra att tillsammans kunna leverera en helhetslösning och en riktigt fin kundupplevelse för företagstelefoni och förenkla ytterligare för företagare i Sverige, säger Martina Klingvall, VD och grundare Telness.
Telness är nu den första utmanaren (dvs operatör som inte är eller ägs av de stora fyra operatörerna) som representeras i Elgigantens abonnemangsutbud. Kunderna kan från och med idag köpa Telness tjänster Online direkt på Elgiganten.se och även i utvalda butiker i Stockholm.
– Digitala tjänster blir allt viktigare för företagare och kul att kunna förenkla och öka tillgängligheten av våra tjänster, avslutar Telness VD Martina Klingvall.