Det ska inte vara en nackdel att handla online.
Inom telekom har det länge varit fördelaktigt att handla via en personlig kontaktperson. Man kan då förhandla priser, få hjälp och ställa frågor, samt få en personlig relation med (förhoppningsvis) en duktig säljare som hjälper en få en bra lösning och proaktiv support.
För oss på Telness är det viktigt att alla kunder känner sig välkomna, får en utmärkt service och att det ska kunna vara lika fördelaktigt att handla online! Genom att ha en bemannad chatt kan man fortfarande ställa frågor och få svar direkt, och Telness personal har samma kompetens och förutsättningar oavsett om man pratar med någon per telefon, i ett möte eller i chatten.
Vi försöker även proaktivt ta kontakt med ett antal kunder som kommit in direkt via webben. Vi ringer hör om det finns några frågor, funderingar eller feedback. Vi hinner inte göra ett personligt samtal till exakt alla, men genom att prata med alla typer av kunder bygger vi en kultur, samlar in feedback och får lärdomar oavsett vart man som kund kommit in från början! Det är viktigt att det inte blir en sämre upplevelse att handla direkt online, utan att vi alltid levererar samma känsla, personlighet och service till alla kunder. Om vi är ett digitalt företag så ska ju de kunder som använder vårt online-verktyg verkligen bli hörda.
Det är otroligt lärorikt och inspirerande att prata med alla möjliga olika företag.
Det ger oss såklart inspel i vår tjänst, men leder också till många intressanta diskussioner om hur det är att vara och entreprenörer och diverse erfarenheter oss emellan.
Har du några tips eller feedback på hur digitaliserade företag kan skapa ännu bättre kundupplevelser? Maila oss på feedback@telness.se!
Har du några frågor eller funderingar om Telness? Vi pratar gärna med dig. Klicka här nedan för att öppna chatten. 😊
Mer från bloggen
Telness är #1 av alla mobiloperatörer på Trustpilot
Vi på Telness har haft möjligheten att börja från ett blankt papper med målet att bygga världens bästa bolag. Telness är nu #1 på Trustpilot av alla mobiloperatörer i Sverige, vilket är en milstolpe som världens bästa bolag borde ha!
Fördelar som uppstickare vs de stora jättarna
Att starta eget innebär en rad stora utmaningar och det är tufft att som ny möta konkurrensen från bolagen som arbetat i branschen länge.
Vad kostar det egentligen att skaffa mobiltelefoner till företaget?
Vi går rakt på pudelns kärna. Vad kostar egentligen kalaset med mobiler på företaget. Det första du tänker på är vad mobilabonnemangen och telefonerna kostar och det är den största baskostnaden.