Kan ni hålla med om att 2021 flög förbi oss i ett alldeles hissnande tempo? Det tycker i alla fall vi! Efter ett helt år bakom oss har vi fyllt våra ryggsäckar med ytterligare lärdomar, arbetssätt och erfarenheter som gör att vi kan fortsätta bygga en ännu bättre telefonilösning för ditt företag.
Vi har för en stund kollat bak i vår backspegel för att summera vad vi egentligen gjort under året och sammanfattat allt i vår årliga årskrönika.
Så, vad har egentligen hänt för dig som kund?
Vi började året med att öka surfmängden på vårt abonnemang med 2GB till 3GB. Såklart till samma pris som tidigare! Detta då vi från förgående år såg i en mätning hos Post- och Telestyrelsen att företagare i snitt surfade 2.9GB på deras abonnemang och därför ville anpassa våra nivåer utefter hur ni företagare faktiskt använder er telefoni.
Kort därefter skedde ytterligare en förändring. Denna gång i vår växel där vi släppte inte en, inte två utan hela 3 nya funktioner som varit efterfrågade. Bland annat:
Detta var 3 funktioner vi haft hög efterfrågan och därför är vi stolta över att vi så tidigt under året kunde leverera detta till våra kunder!
Vad mer har hänt under året?
Efter en vår fylld med sol, nya växelfunktioner och en sommar runt hörnet kunde vi glatt släppa ännu en riktigt het nyhet – nämligen att vi lanserade VoLTE och WIFI-calling på våra mobilabonnemang. Detta förbättrade uppkopplingskvalitéten på samtalen samt frigjorde möjligheten för dig som kund att kunna ringa över WIFI-nätet när du befinner dig på platser som inte har nätverksanslutning.
Att inte kunna ringa från källarlokaler, innanför tjocka betongväggar och andra mystiska platser utan anslutning till nät är numera ett minne blott.
Under året såg vi en ökad efterfrågan på eSIM då många har uppgraderat sin mobiltelefoner till de som stödjer funktionen. I dagsläget görs beställningar av eSIM via vår support men vi kan glatt meddela att det kommer inom snar framtid även finnas tillgängligt i beställningsflödet.
För att applicera ytterligare krydda på moset efter att vi äntligen fått VoLTE och eSIM på plats passade vi även på att efter sommaren göra radikala förbättringar på priser och surfmängd på våra abonnemang.
De ändringar vi gjorde var:
Dubblad surf på 10GB abonnemanget (numera 20GB)
Dubblad surf på 30GB (numera 60GB)
Prissänkning på 100GB abonnemanget med 200kr!
Utöver detta har vår support ytterligare ett år lyckats bibehålla en svarstid till dig som kund på under 1 minut och vi har i skrivandes stund en fortsatt kundnöjdhet på 4.8 av 5 på Trustpilot.
Allt vi gjort under årets gång är baserat på våra kunders feedback, engagemang och önskemål och det är tack vare er vi kan fortsätta bygga en tjänst utefter vad ni faktiskt behöver och efterfrågar.
Vi är tacksamma för er kunder som fortsätter utveckla oss och väljer att stanna år efter år. Tack!
Med <3 från teamet på Telness
I denna intervju kommer vi att få träffa Fredric Tegebro som är verksamhetsledare hos YEoS. Han ska berätta mer om nätverket, hur framtidsvisionerna ser ut samt hur Telness och YEoS kan växa tillsammans och fortsätta främja ungt företagande.
eSIM är förkortningen för embeded SIM vilket innebär att SIM-kortet är programmerat direkt i telefonen. Läs mer om vilka fördelarna är, vilka telefoner som stödjer funktionen och hur du aktiverar det.