Telness på topp 100 Stockholm Startups 2019
SeedTable undersökte startups i Stockholm utifrån olika kriterier för att hitta de 100 mest unika att hålla utkik på år 2019.
Vi tycker det är otroligt kul att Telness kom med på listan! Vi är stolta över att vara med och driva utvecklingen inom företagstelefoni när det gäller kundupplevelser och digitalisering. Nu berättar vår VD Martina Klingvall om vad det betyder för Telness att vara bland de topp 100 och hur vi har skapat en telekom-lösning anpassad särskilt för startups.
Hur Telness står ut som startup och mobiluppstickare
– Skillnaden med Telness är att vi faktiskt är ett techbolag som digitaliserar tjänsten och branschen. Det gör att vi kan ta plats på startup-scenen och på riktigt utmana och driva utvecklingen framåt inom telekom.
Vi har byggt en ny telekom-plattform som har möjliggjort digitalisering av flöden, processer och hantering och gör att vi kan vara ett skalbart bolag.
Det betyder också att vi kan möjliggöra en annan kundupplevelse som är mycket smidigare och kan ändra förväntningarna företagskunder har på en mobiloperatör. Det finns ju många startups inom olika sektioner, som Fintech och Medtech vilket betyder att många traditionella branscher utmanas. Där är vi bolaget som är med och utmanar på riktigt inom telekom, vilket är en stor bransch, säger Martina.
Anpassade tjänster för startups
– Det är särskilt roligt att se att vi har många kunder på listan då vi har anpassat våra tjänster efter de behov man har som modernt och växande bolag. Det är jättekul att andra uppstickare och framtidsbolag förstår fördelarna med Telness och möjligheten att kunna växa tillsammans” menar Martina. “Särskilt eftersom de är kunder med andra typer av förväntningar på tjänster och vill lägga tid på annat än telefoni. Vi har koll på deras behov och har skapat en lösning för att hjälpa dem ta vara på det viktigaste de har: tid. Det innebär att göra ett smart val för att inte låsa in sig i långa bindningstider och istället kunna växa med flexibilitet, avslutar Martina.
Mer från bloggen
Hur skapar man världens bästa bolag?
Som nystartat bolag med ett blankt papper framför dig finns möjligheten att på riktigt bygga världens bästa bolag för dina kunder samt för dina medarbetare.
Välkommen till Telness Jessica Bungerfeldt
Jessica kom till Telness i slutet av januari det här året med mycket erfarenhet inom service och telekom. Som Customer Success Manager tar hon hand om Telness support – vilket innebär att ta ärenden som kommer in via telefon, mail och vår chatt, men även all bakomliggande admin som behövs göras.
Vi hälsar Froda varmt välkommen till Telness
Som en digital startup i en ofta stel bransch kände Froda att det var viktigt att hitta en operatör som bryr sig och en lösning som passade deras behov av flexibilitet.