Nu utökar Telness och Elgiganten / The Phone House ett samarbete som inleddes i våras, där företagskunder nu kan köpa Telness företagstjänster både på Elgigantens hemsida, samt via samtliga av Elgiganten varuhus i Sverige.
I våras gick Telness ut med ett pressmeddelande om att deras företagstjänster lanserades i utvalda Elgiganten / The Phone House butiker i Stockholm. Samarbetet var ett startskott och en pilot där Elgiganten stärkte sitt erbjudande mot företagsmarknaden där Telness kompletterar de gamla operatörerna med en digital, modern tjänst utan bindningstider och med en kundupplevelse och service i världsklass (#1 av alla telekomoperatörer i Sverige på Trustpilot). Telness är därmed även den första och enda operatören som inte är ägd av de 4 stora jättarna som representeras i kedjan.
”Vi tyckte samarbetet fungerade väldigt bra under pilotperioden. Men framförallt så ser vi att vi delar värderingar när det kommer till kundfokus och sätta dessa i allra första hand.” berättar Cai Ye, Assisterande försäljningschef telekom på Elgiganten.
”Vi på EG försöker hela tiden att förbättra kundupplevelsen. Telness lösning och portal visar verkligen på hur man gör detta. Därför väljer vi nu att lansera i samtliga 174 varuhus över hela Sverige tillsammans med vårt dedikerade B2B-team om 60 anställda.” säger Andreas.
Telness grundare Martina berättar att det såklart varit en speciell period som samarbetet lanserades i våras, där Covid-19 tog fart ungefär vid samma tidpunkt. Samtidigt ser de att just värdet av Telness erbjudande ökat avsevärt där flexibla villkor utan bindningstider, digital och automatisk hantering, samt värdet av krångelfri service värderas högre än någonsin.
”Att frigöra tid för kunden att kunna fokusera på sin egen business är ett nyckelord på Elgiganten. Det är precis vad Telness gör.” säger Andreas Ehnsiö, Commercial Manager B2B på Elgiganten.