På företagsmarknaden har det länge funnits avancerade och dyra växellösningar. Vi har fått in feedback på att det istället efterfrågas en enklare lösning för företag som istället bara önskar en vidarekoppling från sitt fastnummer till sin mobil och möjligtvis ett välkomstmeddelande och öppettider. En enklare lösning innebär såklart även att de med enklare behov slipper betala för upp till 50 andra funktioner och tjänster som de aldrig vill eller kommer utnyttja. Vanligt förekommande är även att bolag tror sig använda funktioner som i verkligheten aldrig utnyttjas och därmed drar en större kostnad än vad som egentligen behövs.
Vi på Telness har följt vår vana trogen och istället för att börja med att bygga en produkt och sen försöka övertala marknaden att den är bra så gick vi istället ut och frågade företagare vad de önskade sig på riktigt. Baserat på det byggde vi en produkt helt utefter marknadens kravställning: En avskalad och enkel lösning, helt flexibel och utan bindningstider, krångliga villkor och dolda avgifter. Våra kunder vill betala för den tjänst de använder och undvika startkostnader, fakturaavgifter, uppsägningsavgifter och liknande som tyvärr annars är vanligt i en konservativ och omodern bransch. Självklart har vi lyssnat på kunderna och levererat efter önskemålen.
Så vilka funktioner har ni användare valt att vi ska prioritera?
Fastnummer kopplat till ett mobilnummer eller till grupper av mobilnummer. Vi har nummer för alla riktnummer i Sverige och självklart kan du även välja att flytta med ditt fastnummer in till oss. Hittar du inte riktnumret du söker direkt på hemsidan så finns det alltid någon i chatten för att hjälpa till.
Öppettider med möjlighet för helt flexibel schemaläggning när samtalen ska kopplas vidare.
Val av välkomstmeddelanden vid tider när växeln är öppen, stängd eller när svar uteblir.
Möjlighet för direkt vidarekoppling även till svarsservicetjänster.
Allt konfigureras upp enkelt av företaget själv i vår digitala plattform. Behövs det hjälp så svarar supporten i chatten i snitt under en minut.
Har du inte en mobil växel idag och undrar över huruvida detta skulle kunna vara värdefullt för ert företag? Det finns lite olika värden, men kortfattat handlar det vanligtvis om att ett fastnummer på hemsidan skapar en professionell image samt att det hjälper dig att separata företag och privatärenden med hjälp av öppettider för när samtalet ska gå fram på företagsnumret. Vi har nedan listat de vanligaste anledningarna till att företagare väljer att använda sig av en mobil växel:
Möjlighet att lägga upp ett fastnummer på sin hemsida
Slippa lägga upp sitt privata mobilnummer på sin hemsida
Själv kunna välja öppettider för när kunder ska kunna ringa till företaget
Fördela företagens samtal till utvalda anställdas mobiltelefoner under öppettiderna, så att man aldrig riskerar att missa ett samtal eller behöva hantera onödiga ”företagslurar”
Fördela samtalen till företaget på fler än en person och välja vem och när varje person ska vara tillgänglig
Gällande Telness växel är det som alltid lika lätt att byta till oss som från oss och du kan komma igång idag med ditt växelnummer på 1 minut. Är du inte nöjd så är det ett klick bort att bli av med alla kostnader och allt sker med signering genom BankID och helt utan fysiska dokument. Precis som det borde funka!
Telness bygger alltid sina produkter efter våra kunders behov och skräddarsyr lösningarna från grunden, vi lyssnar genuint så tveka inte att prata med oss om du har önskemål, frågor eller feedback. Det är varje möte med er som gör att vi tillsammans kan förändra branschen till det bättre. Tack för att ni redan nu hjälpt oss bygga den enklaste och bästa mobila växeln och låt oss fortsätta på det spåret tillsammans!