Setly är en digital redovisningsbyrå som grundades 2016 av vd Henrik Åhlin. Detta efter att Henrik själv stått i kundens skor och upplevt frustrationen utav dåliga bokföringssystem med usel funktionalitet.
Henrik bestämde sig för att revolutionera en tidigare mossig bransch. Men för att göra det behövde han leverera en bättre och mer personlig bokföringstjänst till kunder som förbättrar deras processer i varje steg.
Genom fantastiska konsulter och en nytänkande teknisk lösning har Setly lyckats skapa den mest heltäckande och flexibla lösningen på den svenska marknaden idag. Och resultatet är bra kundrelationer som leder till i förbättrad effektivitet.
Men Setlys absolut största drivkraft är att tillsammans skapa ett företag och en arbetsplats som man drömmer om att få jobba på. Om alla tillsammans har den ambitionen, och ges utrymme att påverka, blir det också resultatet.
Besök Setly på: www.setly.com
För oss på Telness finns det ingen bättre känsla än när vi känner igen oss själva i kunden. Då vet vi att tillsammans arbetar vi för att förbättra livet för företag och genom våra värderingar skapar vi kundrelationer utan dess like.
Men vad detta kundporträtt nu ska handla om är vilka utmaningar Setly hade med tidigare telefonilösningar och hur Telness passade in för just deras behov.
Setly är i tillväxtfasen och behöver därmed addera fler anställda varje månad. Skulle en ny medarbetare anställas behövde de gå igenom krångliga processer som ledde till långa avtal och ospecifika villkor.
Som ekonomer ser de själva det som en självklarhet att kunna se över kostnaderna och på ett bra sätt uppskatta vilka kommande kostnader som kan tillföras. Men det var inte enkelt.
Setly blev Telness-kund för de har behovet att kunna växa skalbart. För att kunna fortsätta bygga bra kundrelationer och branschens bästa teknik behövde de effektivisera sådant som egentligen inte borde stjäla deras tid.
Sedan flytten till Telness har de med enkelhet kunnat effektivisera administrationen genom att använda sig av Telness portal där Henrik kan addera och ta bort anställda med ett enkelt knapptryck.
I portalen finns allt samlat. Abonnemangsöversikt, samlingsfaktura och möjligheten att pausa, ändra eller avsluta abonnemang med ett knapptryck. Detta har gjort att Setly kan få en smidig och övergripande koll på deras ekonomi och kunna administrera allt helt själv.
Med Telness har företagstelefonin blivit smidig och de onödigt långa villkor har försvunnit helt. Med hjälp av den digitala portalen och dess enkla översikt har Setly dragit ner på kostnaderna. Nu är det även enkelt att kontrollera och justera kommande kostnader.
Ingen mer energi som behöver ödslas på att försöka förstå företagstelefonin och vad kostnaderna beror på. Nu har Setly kontrollen och kan fortsätta sin resa mot toppen. Helt utan att tyngas ner av onödiga kostnader och tidstjuvar.
Vi avslutar denna intervju med att ge sista ordet till Henrik:
Tack Henrik och Setly för denna intervju! Vi ser fram emot att få fortsätta följa er utveckling.
Med ❤️ från Telnessteamet.
Är du intresserad av att kolla in hur våra företagslösningar kan passa för dig? Låt vår företagstelefoni överträffa dina förväntningar.
Jag tycker det är toppen med webbgränssnittet som visar all nödvändig information.
Med Telness har det enbart blivit lägre kostnader än budgeterat.
Finns absolut ingen anledning som företagare att inte ha Telness, case closed!
Telness Tech-avdelning är inte riktigt som alla andra. Förutom att man får vara med och bygga Sveriges coolaste operatör samt Tech startup från grunden, får man också ta del av ett helt fantastiskt team människor. Genom denna medarbetarintervju får du lära känna en av dessa personer, nämligen Felix.
I denna artikel delar vi med oss av 7 tips på hur du är ledig när du har ledigt.
I takt med att Telness växer gör även vår styrelse det och vi kan nu glatt presentera vårt senaste tillskott Per Borgklint som medlem i Telness styrelse.