Möt Pantit – den digitala pantbanken i din ficka
Pantit är en digital pantbank som slog upp dörrarna under sommaren 2020 och deras vision är att ge dig som kund full kontroll över dina pantade föremål – varje dag, dygnet runt och var du än är. Det gör dom med hjälp av ny teknik som är enkelt och flexibelt att använda. Bakom Pantit finner vi fyra medgrundare med bakgrunder inom digitalisering av traditionella produkter såsom banktjänster, parkeringsavgifter och kösystem för butiker.
Fredrik ihop med sina kollegor upptäckte ett behov på marknaden som de tillsammans ville lösa och lanserade därmed Pantit.
I den här intervjun får du träffa en av de fyra personerna bakom Pantit, CTO och grundare, Fredrik Gisslen. Du får veta mer om Pantits erbjudande, deras kunder och hur Telness växel har både underlättat och skapat flexibla lösningar för deras vardag.
Hej Fredrik, så roligt att ni ville göra den här intervjun med oss! Du kan väl börja med att berätta lite om vad ni på Pantit vill åstadkomma. Varför finns ni?
Vi vill erbjuda en komplett marknadsplats för smycken och ädelmetaller där man kan köpa, sälja och belåna värdeföremål säkert, prisvärt och bekvämt. Vintage-smycken har en charm och en själ som är svår att sätta fingret på. Det kan vara lite vanskligt att köpa direkt av en annan privatperson. Även säljare av smycken uppskattar att vi inte smälter ner dessa utan låter dem leva vidare till nästa generation.
Vad tror ni att era kunder uppskattar hos er?
De som väljer att pantsätta smycken hos oss gillar vår räntegaranti, vår hemsida och app där de tydligt kan se sina föremål. Samt att vi kan erbjuda både snabba leveranser och utbetalningar. De kunder som kommer till Pantit Marknad för att fynda vintage gillar våra bilder, priser och såklart - branschens bästa presentförpackningar!
Finns det något som ni är extra stolta över hos Pantit?
Eftersom vi är fyra med-grundare som alla brinner för Pantit och vår produkt har vi möjligheten att göra det lilla extra för våra kunder. Det kan vara att hjälpa en äldre dam via telefon en lördagkväll, “paxa” en sak i webshopen till någon som ringer in eller skriva ett personligt tack-kort i samband med en försäljning. Att kunna ge våra kunder vår tid är en lyx för oss och något som gör det extra roligt att gå till jobbet!
Vilket behov låg till grund för beslutet att införskaffa en växel?
Vi behövde ett sätt att kunna hantera alla telefonsamtal som kom in till Pantit på ett enkelt sätt. Att kunna fördela samtalen på flera medarbetare och alltid veta att samtalet togs om hand. Det fungerade inte med en traditionell telefon på kontoret.
Vi valde faktiskt ganska snabbt att kika på möjligheten att använda någon form av telefonväxel. Efter en del efterforskningar så framstod Telness som det självklara valet. Att direkt via datorn eller appen kunna lägga till användare i växeln och att det inte spelade någon roll vilken mobiloperatör användaren hade gjorde det väldigt smidigt att komma igång.
Vad blev skillnaden för er med Telness växel?
När vi kom igång med Telness förenklades hanteringen av kundärenden avsevärt. Vi ser direkt när det ringer att det samtalet är via växeln och om man behöver koppla vidare ärendet till en kollega efter att ha pratat med kunden så gör vi det via en enkel knapptryckning.
Vad är det som gör att ni är nöjda med Telness?
Jag har aldrig tidigare varit med om en så trevlig och kompetent kundsupport som på Telness. Detta har även inspirerat oss till att hela tiden förbättra och göra så att kunden alltid känner sig mer än nöjd efter att ha varit i kontakt med oss.
Grymt bra kundservice, prisvärt och väldigt enkelt.
Tack Fredrik och Pantit för denna intervju! Vi ser fram emot att få fortsätta följa er utveckling.
Med ❤️ från Telness-teamet.
Är du intresserad av att kolla in hur våra växellösningar kan passa för dig? Låt dig överraskas hur enkelt det kan vara att ha en växel som hjälper dig att få mer fritid.
Mer från bloggen
Martina gästar entreprenörsfrukost för kvinnor hos YEOS
Titta in på frukostseminariet för kvinnliga entreprenörer hos YEOS. Vår VD och grundare Martina Klingvall kommer att gästa frukosten för att berätta mer om Telness resa och hur du kan ta ditt företag till nästa nivå.
Telness presenterar världsunik och 100% molnbaserad växelplattform
I ett pressmeddelande hos Telekomidag berättar Telness VD Martina tillsammans med iotcomms om ett samarbete som möjliggjort att Telness växelplattform numera är 100% molnbaserad.
Testa på Telness Växel för 0 kr i 6 månader!
Det är tufft för småföretag och entreprenörer i dessa tider. Därför erbjuder vi nu alla nya växelkunder möjligheten att testa på Telness Växel kostnadsfritt i 6 månader. Fritt från dolda villkor och bindningstider.