Hej Thomas, så roligt att ni ville ställa upp på den här intervjun! Du kan väl börja med att berätta lite om hur företaget grundades och hur vägen framåt har sett ut?
Anders Bergqvist startade företaget 1985 där hans fokus låg på eftermarknadsunderhåll. På senare år, eller rättare sagt, flera år senare började Anders yngsta son Thomas (jag) i företaget som fastighetsskötare och som numera är snickare. Ett år senare började även Anders äldsta son Micke som snickare även han.
När sönerna kom in i företaget har de kunnat modernisera det en del, som tillexempel att börja använda Telness som både operatör och växel. Anders använde sig av fax fram till 2016 då Thomas (jag) började och det första jag gjorde var att genast skaffa en e-postadress istället.
Vad är det ni vill åstadkomma genom ert arbete och varför väljer kunderna er?
Vårt mål är inte att bli störst i Sverige. Vi väljer istället att fokusera på kvalitet. Vi är fyra anställda i företaget. Alla är noga utvalda för att behålla den kvalitet våra kunder är vana vid men också för att behålla den familjära känslan vi har i företaget.
Våra kunder väljer oss baserat på den höga kvalitén vi levererar men också på grund av trygghet. För oss är det viktigt att våra kunder känner sig trygga i en bransch som kanske inte har det bästa ryktet. Vi följer alla bygglagar och lokala regler och tar aldrig några genvägar i bygget.