Bergqvist Byggnadsservice har i över 30 år hjälpt företag, bostadsrättföreningar och privatpersoner i Stockholm att förverkliga sina visioner. Det är ett familjeföretag som grundar sina beslut i att alltid möta eller överträffa den förväntade standarden i branschen – precis som Telness.
I den här intervjun berättar en av sönerna, Thomas, om Bergqvist byggnadsservice bakgrund, deras kunder och hur Telness tjänst varit en bidragande faktor till att underlätta deras vardag.
Anders Bergqvist startade företaget 1985 där hans fokus låg på eftermarknadsunderhåll. På senare år, eller rättare sagt, flera år senare började Anders yngsta son Thomas (jag) i företaget som fastighetsskötare och som numera är snickare. Ett år senare började även Anders äldsta son Micke som snickare även han.
När sönerna kom in i företaget har de kunnat modernisera det en del, som tillexempel att börja använda Telness som både operatör och växel. Anders använde sig av fax fram till 2016 då Thomas (jag) började och det första jag gjorde var att genast skaffa en e-postadress istället.
Vårt mål är inte att bli störst i Sverige. Vi väljer istället att fokusera på kvalitet. Vi är fyra anställda i företaget. Alla är noga utvalda för att behålla den kvalitet våra kunder är vana vid men också för att behålla den familjära känslan vi har i företaget.
Våra kunder väljer oss baserat på den höga kvalitén vi levererar men också på grund av trygghet. För oss är det viktigt att våra kunder känner sig trygga i en bransch som kanske inte har det bästa ryktet. Vi följer alla bygglagar och lokala regler och tar aldrig några genvägar i bygget.
Vi är stolta över vår kundnöjdhet. Vi är inget stort företag i anställda räknat, men vi går fortfarande med vinst efter alla dessa år och vi jobbar för det mesta med återkommande kunder.
Vi valde Telness för att det verkade vara ett enklare alternativ mot de mer komplicerade växlar vi använt oss av tidigare. En bra portal med klar överblick över abonnemang och växlar som man har.
Efter att vi skaffat Telness växel har vi kunnat spendera mindre tid fast på kontoret och istället har vi tagit samtliga samtal direkt ute på "fältet". Vi har för tillfället inte behov av att koppla fler nummer på växeln men det är betryggande att ha vetskapen om att det går att ordna i framtiden, med bara några klick.
Tack Thomas och Bergqvist Byggnadsservice för att vi fick göra det här kundporträttet med er. Vi är glada att ni är nöjda med Telness tjänster och att vi kan hjälpa till att effektivisera er vardag, så att ni kan vara ute på fältet och möta kunder.
Med ❤️ från Telness-teamet.
Efter att vi skaffat Telness växel har vi kunnat spendera mindre tid fast på kontoret och istället har vi tagit samtliga samtal direkt ute på fältet.
Möt våra nya stjärnor på Telness - Gustaf Malmgren, Customer Success Manager, och Adam Sundlöv, Sales Manager. Upptäck hur deras expertis inom telekombranschen och passion för kundservice kommer att bidra till vår vision om en bättre telekomupplevelse.
Tiden går fort när man har roligt och mina första månader vid som VD på Telness har bokstavligen rusat i väg. Är det någonting som sticker ut så är det den starka kulturen här på Telness. Varje dag möts jag av vår gemensamma vision om kundfokus, ett digitalt mindset som är framtidsinriktat och ett team vars energi och entusiasm lyser starkare än något annat.
Äntligen är vintern här och vad passar bättre än att våra Telnesskunder Explore Åre bjuder på tips som småföretagare behöver, allt från befriande telefoni till guldkorn i Åre.