Möt Bergqvist Byggnadsservice – En byggfirma som fokuserar på kvalitet i första hand!
Bergqvist Byggnadsservice har i över 30 år hjälpt företag, bostadsrättföreningar och privatpersoner i Stockholm att förverkliga sina visioner. Det är ett familjeföretag som grundar sina beslut i att alltid möta eller överträffa den förväntade standarden i branschen – precis som Telness.
I den här intervjun berättar en av sönerna, Thomas, om Bergqvist byggnadsservice bakgrund, deras kunder och hur Telness tjänst varit en bidragande faktor till att underlätta deras vardag.
Hej Thomas, så roligt att ni ville ställa upp på den här intervjun! Du kan väl börja med att berätta lite om hur företaget grundades och hur vägen framåt har sett ut?
Anders Bergqvist startade företaget 1985 där hans fokus låg på eftermarknadsunderhåll. På senare år, eller rättare sagt, flera år senare började Anders yngsta son Thomas (jag) i företaget som fastighetsskötare och som numera är snickare. Ett år senare började även Anders äldsta son Micke som snickare även han.
När sönerna kom in i företaget har de kunnat modernisera det en del, som tillexempel att börja använda Telness som både operatör och växel. Anders använde sig av fax fram till 2016 då Thomas (jag) började och det första jag gjorde var att genast skaffa en e-postadress istället.
Vad är det ni vill åstadkomma genom ert arbete och varför väljer kunderna er?
Vårt mål är inte att bli störst i Sverige. Vi väljer istället att fokusera på kvalitet. Vi är fyra anställda i företaget. Alla är noga utvalda för att behålla den kvalitet våra kunder är vana vid men också för att behålla den familjära känslan vi har i företaget.
Våra kunder väljer oss baserat på den höga kvalitén vi levererar men också på grund av trygghet. För oss är det viktigt att våra kunder känner sig trygga i en bransch som kanske inte har det bästa ryktet. Vi följer alla bygglagar och lokala regler och tar aldrig några genvägar i bygget.
Efter att vi skaffat Telness växel har vi kunnat spendera mindre tid fast på kontoret och istället har vi tagit samtliga samtal direkt ute på fältet.
Har ni något som ni är extra stolta över?
Vi är stolta över vår kundnöjdhet. Vi är inget stort företag i anställda räknat, men vi går fortfarande med vinst efter alla dessa år och vi jobbar för det mesta med återkommande kunder.
Vilket värde såg ni i att välja Telness växellösning?
Vi valde Telness för att det verkade vara ett enklare alternativ mot de mer komplicerade växlar vi använt oss av tidigare. En bra portal med klar överblick över abonnemang och växlar som man har.
Vad blev skillnaden för er med Telness växel?
Efter att vi skaffat Telness växel har vi kunnat spendera mindre tid fast på kontoret och istället har vi tagit samtliga samtal direkt ute på "fältet". Vi har för tillfället inte behov av att koppla fler nummer på växeln men det är betryggande att ha vetskapen om att det går att ordna i framtiden, med bara några klick.
Tack Thomas och Bergqvist Byggnadsservice för att vi fick göra det här kundporträttet med er. Vi är glada att ni är nöjda med Telness tjänster och att vi kan hjälpa till att effektivisera er vardag, så att ni kan vara ute på fältet och möta kunder.
Med ❤️ från Telness-teamet.
Mer från bloggen
Tänk att ha en operatör som svarar inom 15 sekunder på en lördag?
Världens bästa support fortsätter verkligen att leverera! – oavsett dag i veckan eller tid på dygnet. Kul att kunna leverera snabb support till våra kunder! 😊
Vanliga misstag i växeln.
I denna artikel går vi igenom vanliga växelmisstag som kunder kan råka ut för. Hoppas du inte känner igen några! 😉
10 tips på hur du skapar kundlojalitet.
För oss är relationen med våra kunder A och O och därför har vi spaltat ner våra 10 bästa tips på hur man skapar kundlojalitet till kunderna.