Nummerflytt in till Telness
Ja, du kan självklart flytta nummer, både mobil och fasta, från andra operatörer till Telness. Det är enkelt och kostar ingenting.
Gör såhär:
När du beställer ditt abonnemang kommer du få två val: flytta ett befintligt nummer eller välj ett nytt. Välj då att flytta ett befintligt nummer om du har ett nummer hos en annan operatör som du vill flytta med till Telness.
Skriv in ditt nummer och vilken dag du vill att numret ska flyttas. Det tar minst fyra arbetsdagar att flytta ett mobilnummer och 10 arbetsdagar att flytta ett fast nummer.
Välj om det är en privatperson eller ett företag som äger numret idag och skriv in det personnummer/organisationsnummer som numret står på hos din nuvarande operatör.
Obs! Tänk på att vi inte kan se dina nuvarande avtal och därför inte kan ta hänsyn till bindningstid eller uppsägningstid. Har du bindningstid kvar måste flyttdatumet läggas efter att denna har gått ut. Har du uppsägningstid på ditt nuvarande abonnemang så behöver vi veta det för att kunna ta hänsyn till uppsägningen. Annars riskerar du att få en slutfaktura från nuvarande operatör. Skriv till oss i chatten om du har något av detta så att vi kan behandla din order på rätt sätt.
Det ser ut såhär när du registrerar dig:
Så länge informationen du angett i beställningen stämmer och ditt nummer är obundet hos den gamla operatören så kommer ditt nummer att flyttas till Telness den dagen du valde i registreringen. Nummer flyttas generellt sett in kl 03 på natten det datum som du valt. Om det är ett mobilnummer som du flyttat till oss så kommer detta aktiveras på det SIM-kort du fått av oss (antingen fysiskt SIM som skickats ut med post, eller eSIM som skickats till din mailadress) och du behöver då bara byta simkort på morgonen på aktiveringsdagen så ska numret fungera med ditt nya Telness-simkort. Om du flyttat in ett fastnummer så kommer det automatiskt börja fungera hos oss förutsatt att du ställt in dina växelinställningar innan aktiveringen.
Om ditt nummer inte godkänns för flytt av din gamla operatör så skickar vi direkt ut ett mejl till dig med information om varför porteringen nekats och vad du behöver göra för att åtgärda detta.
Om du skulle ha några frågor kan du alltid chatta med oss på vår hemsida, eller maila oss på support@telness.se så hjälper vi dig vidare.