Hur beställer jag ett nytt eSIM/SIM-kort till ett redan aktivt abonnemang?
För att beställa ett nytt eSIM/SIM-kort till ett befintligt abonnemang gör du så här:
Logga in i portalen som administratör med Mobilt BankID eller som användare med ditt mobilnummer.
När du är inloggad, gå till fliken “Abonnemang”.
Klicka på det nummer som behöver ett nytt eSIM eller fysiskt SIM-kort.
Där hittar du alternativet “Beställ nytt SIM-kort.”
Välj mellan eSIM eller fysiskt SIM.
Ett fysiskt SIM-kort har en engångskostnad på 49 kr, som läggs på nästa faktura.
Ett eSIM är kostnadsfritt och skickas till den e-postadress som är angiven på användaren i portalen.
Bra att veta gällande aktivering av nytt eSIM:
Säkerställ att det gamla eSIM:et är raderat från telefonen. Om du har en helt ny telefon behöver du inte tänka på detta.
Det gamla eSIM:et kommer att avaktiveras direkt när det nya skickas ut via mejl.
Ta ut eventuella fysiska SIM-kort som sitter i telefonen.
Ha en stabil internetuppkoppling (wifi rekommenderas).
Kontrollera att telefonen är uppdaterad med senaste mjukvaran.
Ha QR-koden tillgänglig på en annan enhet/skärm.
💬Kan du inte logga in?
Chatta med oss på vardagar mellan 08.00–17.00 eller mejla support@telness.se, så hjälper vi dig vidare med ditt eSIM eller SIM-kort!