Hur beställer jag ett nytt eSIM/SIM-kort till ett redan aktivt abonnemang?
För att beställa ett nytt eSIM/SIM-kort till ett befintligt abonnemang gör du så här:
Logga in i portalen som administratör med Mobilt BankID.
När du är inloggad, gå till fliken “Abonnemang”.
Klicka på det nummer som behöver ett nytt eSIM eller fysiskt SIM-kort.
Där hittar du alternativet “Beställ nytt SIM-kort.”
Välj mellan eSIM eller fysiskt SIM.
Ett fysiskt SIM-kort har en engångskostnad på 49 kr, som läggs på nästa faktura.
Ett eSIM är kostnadsfritt och skickas till den e-postadress som är angiven på användaren i portalen.
Bra att veta gällande aktivering av nytt eSIM:
Säkerställ att det gamla eSIM:et är raderat från telefonen. Om du har en helt ny telefon behöver du inte tänka på detta.
Det gamla eSIM:et kommer att avaktiveras direkt när det nya skickas ut via mejl.
Ta ut eventuella fysiska SIM-kort som sitter i telefonen.
Ha en stabil internetuppkoppling (wifi rekommenderas).
Kontrollera att telefonen är uppdaterad med senaste mjukvaran.
Ha QR-koden tillgänglig på en annan enhet/skärm.
💬 Är du inte administratör?
Chatta med oss på vardagar mellan 08.00–17.00 eller mejla support@telness.se, så hjälper vi dig vidare med ditt eSIM eller SIM-kort!