Jämförelsetjänst guidar ditt företag till rätt tjänst
Det kan vara krångligt att hitta rätt mobiloperatör för sina företagstjänster. Alla operatörer utlovar förstås att det är just deras tjänst som är den bästa, och det visar sig allt för ofta först när det är för sent att allt inte var guld och gröna skogar med tjänsten som köptes.
Sedan en tid tillbaka har jämförelsesiten Surf.nu valt att rekommendera just Telness växel, vilket vi såklart är mycket stolta över. Surf.nu har en vision att göra valet av mobiloperatör enkelt för konsumenten, oavsett om det handlar om privatpersoner som är ute efter det mest prisvärda abonnemanget eller företag som behöver skräddarsydda tjänster och pålitlig kundsupport.
Fyra frågor som alla företag bör ställa sig vid valet av mobiloperatör och växel
För att avgöra vad som är en bra företagsoperatör använder sig jämförelsetjänsten av följande frågeställningar. Om en och samma operatör är svaret på frågorna så är det förstås ett mycket bra val, och det är därför som sajten är trygga med att rekommendera Telness till företagskunder.
Är tjänsterna som erbjuds lätta att använda?
Olika operatörer erbjuder mer eller mindre utvecklade tjänster, som riktar sig till olika typer av företag. En växeltjänst behöver vara enkel att installera och använda. Fördelen med Telness digitala växeltjänst är att det går att uppdatera både gränssnitt och funktionalitet. Att växeln dessutom går att komma igång med utan att de anställda behöver ha mobilabonnemang hos Telness bidrar också till att tjänsten är extra smidig.
Har mobiloperatören bra omdöme?
Hur stor andel nöjda kunder en mobiloperatör är förstås en stark indikator på hur också ditt företag kommer att uppleva tjänsten. Den operatör som har det högsta betyget av alla operatörer på Trustpilot just nu är Telness. De har även blivit nominerade och vunnit priser för sin verksamhet på flera olika galor inom teknik och telekom.
Finns det bindnings- och uppsägningstid?
Bindningstid- och uppsägningstid har i stor utsträckning helt försvunnit från privatmarknaden när det gäller mobilabonnemang. Tyvärr är det dock inte en självklarhet på företagsmarknaden. Det är sällan en bra idé att binda upp sig på ett abonnemang. Ifall något skulle strula, eller om ett bättre alternativ skulle dyka upp så är det både trist och kostsamt att sitta fast med ett abonnemang som inte går att bli kvitt på ett tag.
Företag som inte har några dolda avgifter, har slopat bindnings- eller uppsägningstider och ger dig pengarna tillbaka om du inte är nöjd är att föredra.
Är kundsupporten bra?
Att växeltjänsten är modern, enkel att komma igång med och lättanvänd är förstås A och O för ett företag som varken har råd eller tid med teknikstrul eller huvudbry över hur tjänsten fungerar. Men inte ens Apple har ju alltid kunnat leva upp till sin slogan “It just works” – det är ju trots allt teknik det handlar om, så det kan hända att något inte fungerar. För sådana tillfällen är det viktigt att det finns en personlig kundservice redo att hjälpa till.
Telness VIP-support innebär att du som kund alltid har en kundservice nära, ifall du har några funderingar kring någon av tjänsterna. I snitt svarar kundsupporten på en minut, varje dag. Om du hellre vill chatta med supporten går även det bra. Chattsupporten finns tillgänglig varje dag fram till klockan 23.
Läs mer om Surf.nu och hur de kan guida dig till det bästa valet inom allt som har med mobilabonnemang eller växlar att göra och deras rekommendation om Telness.
Är du intresserad av att veta mer om Telness växel?
Läs mer eller chatta med någon av oss i supporten! Förhoppningsvis kan vi hjälpa dig med ditt företags mobila behov.