Mobil växeln som växer med ditt företag.
Bygg en mobil växel till företaget och kommunicera effektivare på jobbet. Helt operatörsoberoende och molnbaserad.
29 kr/månad för fastnummer
49 kr/månad för bas-användare
149 kr/månad för plus-användare

Missa inga viktiga samtal.
Att dina kunder ska kunna nå dig är en självklarhet. Var säker på att du inte missar några samtal från dina kunder. Ställ in öppettider, spela in svarsmeddelanden och använd knappval för att se till att dina kunder får rätt hjälp.
Oroa dig inte längre om att behöva förlora affärer på grund av missade samtal.
Bli expert på nolltid.
Läs våra växeltips.

5 anledningar att skaffa ett fastnummer till ditt företag
Ett fastnummer till företaget kan vara en bra backup till chatt- eller mailverktyg och kan hjälpa dig få mer personlig kontakt med dina kunder samtidigt som du slipper riskera att missa viktiga affärer. Därför ger vi våra 5 främsta anledningar till att skaffa ett fastnummer till företaget.

Så spelar du in det bästa svarsmeddelandet till din växel
Som företag är det viktigt att inte låta dina kunder bemötas av en oprofessionell tystnad eller ett kryptiskt meddelande. Vi har sammanställt våra bästa tips för ett riktigt bra svarsmeddelande i växeln.

7 saker du kanske inte visste fanns i Telness växel
"Vår växel är levande och fylls hela tiden på med nya coola funktioner baserat på kundfeedbacken vi får in."
"Med Telness växellösning uppskattar jag att vi har tredubblat antalet samtal vi får in. Många samtal leder direkt till betalande kunder."
– Niels Groenewegen, VD och medgrundare av Enkla Juridik.
Vad behöver du till din växel?
Använd ett företagsnummer (fastnummer) som kunder kan ringa till
Anställda kan hjälpas åt att svara på samtal via sina mobiler
Skräddarsy företagets öppettider
Bestäm din egen tillgänglighet i växeln
Vidarekoppla inkommande samtal vidare till en kollega
Funkar till alla mobilnummer, oavsett operatör
Du är igång inom några minuter
Se en demo av hur du enkelt kan ställa in din växel hos Telness.
Funktioner i Telness växel.
Skräddarsy företagets öppettider
Välj när dina kunder ska kunna nå företaget och inte. Du kan ställa in precis vilka öppettider ni vill ha genom att enkelt skapa veckoscheman för den mobila växeln. Är numret stängt så spelas ett automatiskt röstmeddelande. När ska din företagsväxel vara öppen? Det är helt upp till dig.
Mer om öppettiderVisa ett fastnummer ut mot dina kunder
Slipp lägga upp ditt privata nummer på hemsidan och visa istället upp ett proffsigt fast nummer. Med en mobil växel från Telness kan du få ett fast nummer till en grupp, en avdelning, till hela företaget eller varje anställd - ni väljer! Du kan flytta över ett nummer du redan har eller välja ett nytt med valfritt riktnummer.
Använd olika mobiloperatörer
Har du bindningstid kvar på företagets nuvarande telefoni? Ingen fara. Du kan använda Telness växel oavsett operatör och mobilnummer. En blandning av operatörer är inte heller något problem. Du får en enkel övergång till Telness för alla era tjänster. 100% obundet och digitalt.
Vidarekoppla samtal till kollegor
Behöver du skicka vidare ett inkommande samtal till en kollega? Det gör du enkelt via din Telness app om du är växelanvändare PLUS. Du kan även välja om du vill ringa upp mottagaren först för att låta dem bestämma själv om de har tid att ta emot samtalet.
Röstbrevlåda
Har du inte möjlighet att svara på alla samtal men det finns inte heller någon annan som kan ta över? Låt inkommande samtal gå till en gemensam röstbrevlåda för växeln och lyssna av dina meddelanden direkt i Telness app.
Knappval/IVR
Välj vad som ska hända när kunder ringer in till växeln. Här kan du som PLUS-användare ställa in en meny där inringaren får välja om de vill trycka "1" för att komma till exempelvis kundtjänst eller "2" för att komma till säljavdelningen.
Mer om knappval/IVRSmidig administration i appen
Hantera växelns administration i portalen och använd sedan Telness app för att få tillgång till fler smidiga funktioner som växelkund. Där kan du bland annat vidarekoppla samtal, ringa ut från växelnummer, bestäm tillgänglighet i växeln och lyssna av röstbrevlådor.
Ring upp en grupp mobilnummer
Du kan välja vem det är som ska ta emot inkommande samtal i växeln. Ställ in flera olika grupper som växeln ska ringa upp när det kommer ett samtal och välj i vilken ordning växelns slinga ska ringa. Skräddarsy det precis som du vill ha det.
Köfunktion
Låt flera kunder ringa in till växeln samtidigt och hamna i en telefonkö. Det minskar risken för missade samtal och dina kunder kan lita på att de kommer fram till rätt person i växeln.
Spela in egna svarsmeddelanden
Hälsa dina kunder välkommen till ditt företag genom att spela in personliga svarsmeddelanden till växeln. Du kan också välja att välkomna kunderna med Björn Ranelid eller Glenn Hysén i växeln. Missa aldrig ett samtal samtidigt som du ger dina kunder ett personligt välkomnande.
Mer om svarsmeddelandenTa reda på hur enkelt det kan bli.
Boka en demo av växeln.

Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så visar vi dig hur smidigt ditt företagande kan bli med Telness Mobil Växel.